غول بی‌شاخ و دمِ مجیدی بازهم نباخت؛ نقاش ماهر آبی

غول بی‌شاخ و دمِ مجیدی بازهم نباخت؛ نقاش ماهر آبی

پایگاه خبری فوتبالی- قصه لیگ برتر در فصل بیست و یکم دیگر «لوث» شده است. حالا دیگر قصه‌های همیشگی قهرمان و سقوط و بقا، گویی کهنه شده و قصه و حکایت جدیدی برای 15 تیم نقش بسته است. 

به گزارش فوتبالی، حالا تمام لیگ فقط دنبال بردن استقلال است و پاک کردن عدد صفر ستون باخت‌های این تیم و در جدیدترین اتفاق، مس رفسنجان هم تاوان این تفکر را داد، در خانه باخت و به لشکری پیوست که پیش از آنها، 14 ناکام داشت.

  تنها 72 دقیقه! 29 هفته از لیگ بیست و یکم گذشته یعنی 2610 دقیقه است تیم‌ها در حال رویارویی با هم هستند و در تمام این مدت، مجیدی و تیمش تنها 72 دقیقه بازنده بوده‌اند و این یعنی استقلال در 97 درصد زمان بازی‌های این فصل، نباخته است. لشکر آبی تنها 31 دقیقه برابر صنعت نفت و 41 دقیقه در دربی برگشت، شکست خورده بوده و به نظر می‌رسد دیگر نیازی به توضیح اضافه نیست آنچه مجیدی و تیمش در این فصل رقم زدند.

  احمد محمدی! او، جدیدترین نامی است که از صندوقچه جواهرات! خداداد افشاریان خارج شده بود تا شاید ترمز استقلال و مجیدی را بکشد ولی نامش کنار امثال عرب‌براقی، بنیادی‌فرد، سیدعلی، زاهدی‌فرد و بقیه قرار گرفت. اعجوبه! جدید داوری ایران که اعتماد به نفس و پرستیژ قضاوتش بیشتر به درد مدیریت در پروژه‌های 10 ساله بدون نتیجه می‌خورد. آنچه محمدی در رفسنجان رقم زد، همانی بود که از زبان مجیدی بیان شد: سیاه‌ترین روز داوری. قصه او نگرفتن پنالتی برای استقلال یا اعلام نکردن خطای حسین حسینی نیست، بلکه نوع داوری‌اش است. داوری‌ای که وقتی با تایید کارشناسی مثل حیدر سلیمانی همراه می‌شود، هزار درجه بیشتر از قبل زیر سوال می‌رود. محمدی اگر می‌خواهد با این استایل و رویه به داوری ادامه بدهد، بهتر است وارد دنیای شغلی دیگری شود که حتما در آن برخلاف داوری موفق خواهد بود.

 امیرحسین حسین‌زاده برای فرهاد مجیدی گویا خود فرهاد مجیدی است برای ناصر حجازی. سوگلی سرمربی تیم که کسی نمی‌تواند خودش و جایگاهش را زیر سوال ببرد و البته بلد هم هست دلبری کند. در مقطع پایانی فصل، شماره 99 دوباره به روزهای اوج برگشته و این بهترین خبر برای مجیدی است که تمام فصل برابر انتقادات از ستاره جوانش ایستاد و با بازی دادن‌های پیاپی به او، ثابت کرد حسین‌زاده (و اصولا تمامی خریدهایش که مورد انتقاد بوده و هستند مثل جعفر سلمانی) برایش اهمیت زیادی دارد.

  برابر مس رفسنجان، آرمان رمضانی در ترکیب اصلی قرار گرفت و طبق معمول نمایش درخشانی داشت. بی‌تردید آنچه رمضانی برابر تیم ربیعی رقم زد را نه ژستد و نه مطهری، نمی‌توانستند در زمین اجرا کنند. دویدن‌های پیاپی، ضربات خوب، آن استارت حرکت تیم برای زدن گل دوم و همه و همه نشان داد مجیدی برای انتخاب خروجی ها از بین مهاجمانش باید خیلی زود روی نام رمضانی خط قرمز بکشد و او را در استقلال نگه دارد: مهاجمی که گران نیست، فیلم بازی کردن را نمی‌داند، بلد نیست چطور به فضای مجازی خط بدهد، اهل رابطه‌های مالی! برای پرسیدن سوال‌های خاص نبوده و همه آنچه در توانش دارد را خرج می‌کند چه 90 دقیقه در ترکیب باشد و چه یک دقیقه.

  استقلال و مجیدی در بازی‌های اخیرشان روی روال طبیعی فوتبال هم خط قرمز کشیده‌اند. آمار می‌گوید با توجه به امیدگل استقلال و رقبایش در 6 بازی آخر، تیم مجیدی باید 2 گل می‌زد و 6 گل می‌خورد ولی آنچه در واقعیت رقم خورد، چیز دیگری بود چون تیم مجیدی 6 گل زد و 2 گل خورد. برابر مس رفسنجان، استقلال خوش‌شانس بود؟ اصولا شانس و خوش‌شانسی مقوله‌ای است که نیاز به نیروی انسانی ندارد بنابراین اطلاق می‌شود به ضربه حسین‌زاده که روی تیر عمودی نشست و نه تک به تک گرفتن حسینی؛ اصولا تیم‌ها دروازه‌بان می‌خرند که برایشان توپ مهار کند. 

  67 امتیاز؛ استقلال درحالی به این عدد رسیده که هنوز یک بازی دیگر تا انتهای فصل برایش مانده و البته همین رکورد تا شکسته شود. تیم مجیدی از روز استارت فصل، دیگر چیزی را به نام رقبا باقی نگذاشته و بسان یک نقاش ماهر، رنگ آبی‌اش را روی تمام جغرافیای تاریخی فوتبال ایران کشیده است. کدام تیم را در تاریخ فوتبال ایران سراغ دارید که در تمام طول فصل، توانسته باشد حداقل در یکی از دو بازی رفت یا برگشت برابر رقبایش، زمین را بدون گل خورده و با کلین‌شیت ترک کرده باشد؟ نوشتن از رکوردهای شکسته شده توسط استقلال در این فصل، نیاز به زمان بیشتری دارد که به پایان فصل موکول می‌شود چون به قول گزارشگر اهوازی دیدار استقلال و فولاد (در زمان شفر که استقلال تیم قطبی را در ورزشگاه غدیر 3 یک برد)، این قصه سر دراز دارد!

علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی           عکس از امین قاسمیان