سرمربی قشقایی شیراز : نمی‌دانم چرا هواداران به ورزشگاه نیامدند

سرمربی قشقایی شیراز : نمی‌دانم چرا هواداران به ورزشگاه نیامدند

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم قشقایی شیراز نسبت به استقبال اندک هواداران از بازی خانگی این تیم گلایه دارد.                                           

به گزارش فوتبالی، تیم فوتبال قشقایی شیراز شامگاه یکشنبه اول خردادماه در حالی مقابل شهرداری آستارا با تساوی خانگی متوقف شد که به امتیازات کامل این دیدار نیاز مبرم داشت.

نماینده شیراز در لیگ دسته اول فوتبال کشور، در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت ها همچنان خطر سقوط را حس می کند و تنها سه امتیاز حاشیه امنیت دارد. با این حال، در شروع دیدار خانگی این تیم در هفته سی و یکم، تنها چیزی حدود ۲۰۰ تماشاگر به ورزشگاه آمدند که این عدد تا پایان بازی به زحمت به عدد هزارمی رسید.

قشقایی در این مسابقه خانگی با اینکه در تمام طول مسابقه بر توپ و میدان احاطه داشت و موقعیت های گل خیلی بیشتری نیز خلق کرد، اما نتوانست از گل زده خود محافظت کند و با گلی که در دقیقه ۸۳ دریافت کرد، دو امتیاز حساس خانگی را از دست داد.

در کنفرانس خبری پس از مسابقه، سرمربی تیم شهرداری آستارا  پس از معطلی فراوان، بدون اطلاع قبلی از استادیوم خارج شد که این عمل وی با گلایه خبرنگاران همراه شد. پایان رافت چند هفته پیش نیز با به کار بردن الفاظی توهین آمیز و بی سابقه در کنفرانس خبری پس از مسابقه با ملوان، باعث تعجب و دلخوری اهالی فوتبال شده بود.

اما سرمربی قشقایی در اتاق کنفرانس ورزشگاه حافظیه حاضر شد و صحبت هایش را با یک گلایه و خواهش آغاز کرد. رشید طهماسبی گفت : هفته گذشته هواداران ما به حافظیه آمدند تا تیم فجرسپاسی را در روزهای سختش همراهی کنند. این انتظار وجود داشت که  طرفداران فجر و همه شیرازی ها نیز برای حمایت از قشقایی به ورزشگاه می آمدند. از هواداران خودمان نیز تعجب می کنم که در روزهایی که تا این حد به وجودشان نیاز داریم، به ورزشگاه نمی آیند. ما هنوز یک بازی خانگی دیگر داریم و انتظار داریم که هم مردم و هم مسئولان برای حمایت از تیم قشقایی در ورزشگاه حضور داشته باشند.

طهماسبی درباره نکات فنی بازی گفت : ما حریف را آنالیز کرده بودیم و می دانستیم تمام تمرکز حریف روی بازی مستقیم است. امشب هم آنها برنامه دیگری از خود نشان ندادند و دیدید که قشقایی در هر دو نیمه سوار بازی بود.  موقعیت های بسیار خوبی را از دست دادیم ومتاسفانه روی یک غافلگیری، آسیب پذیر نشان دادیم.

وی با انتقاد از وضعیت گلزنی بازیکنان تیمش اظهار داشت : کمتر تیمی را در لیگ یک سراغ دارم که این همه موقعیت گلزنی ایجاد کند، اما امسال نبود یک مهاجم گلزن را به شدت احساس کرده ایم و از این بابت خیلی ضربه خورده ایم. در همین مسابقه می توانستیم سه چهار گل به ثمر برسانیم اما نشد. امیدواریم در بازی بعدی مقابل خیبر بتوانیم نتیجه لازم را کسب کنیم، چون موقعیتمان در جدول بحرانی شده و بازی در ادامه مسابقات، بهترین نتایج را بگیریم.

مسئول فنی تیم قشقایی در پاسخ به این سوال ایسنا که چرا نتیجه گیری این تیم در بازی های خانگی و بیرون از خانه، تا این اندازه تفاوت دارد، گفت : ما در بازی های بیرون از خانه هم هیچ گاه رفتار دفاعی نشان نمی دهیم. در بازی هفته قبل مقابل پارس جنوبی، ما سه گل دریافت کردیم و برای کسانی که بازی را ندیده اند، اینطور به نظر می رسد که نتوانسته ایم بازی خوبی انجام دهیم، درحالی که ما در جم هم خیلی خوب بازی کردیم و در عرض بیست دقیقه ۳ فرصت صد در صد گلزنی را از دست دادیم.  بازی های خانگی وبیرون از خانه ما تفاوت چندانی از نظر کیفیت ندارد و فقط به لحاظ نتیجه گیری، متفاوت عمل می کنیم.

طهماسبی درباره علت پخش نشدن این مسابقه از شبکه استانی فارس، به رغم قول مساعد استاندار فارس در بازدید از تمرین تیم قشقایی در هفته گذشته، گفت : وقتی نفر اول استان در این باره صحبت می کند، انتظار داریم بازی مان پخش شود اما نمی دانیم چرا این اتفاق رخ نداد. توقع نداریم اینهمه در شیراز تنها باشیم. انتظار داریم قول هایی که همه مسئولان به ما داده و می دهند، عملی شود.

سرمربی تیم قشقایی افزود : اگر پول هایی که از شورای شهر طلب داریم به بچه ها تزریق می شد، نتایج ما هم تغییر  می کرد. این بچه ها از لحاظ مالی توان پایینی دارند و شاید اگر قبل از هر بازی به آنها پاداشی پرداخت شود، با روحیه ای متفاوت به میدان آمده و حالا خطر سقوط را حس نمی کردیم.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال قشقایی با این تساوی ۳۸ امتیازی شد و با یک پله سقوط در رتبه سیزدهم جدول ایستاد. تیم های سایپا و ویستاتوربین هر دو با ۳۶ امتیاز در رتبه های چهاردهم و پانزدهم قرار دارند و تیم رایکا بابل با ۳۵ امتیاز شانزدهم است.

به جز دو تیم شاهین بوشهر و ماشین سازی تبریز  که از چند هفته قبل سقوطشان به لیگ دسته دوم قطعی شده، تیمی که در پایان هفته سی و چهارم روی پله شانزدهم قرار بگیرد، به عنوان سومین تیم به دسته پایین تر سقوط خواهد کرد.

قشقایی در سه هفته پایانی ابتدا در خرم آباد به مصاف خیبر می رود، سپس در شیراز میزبان شمس آذر قزوین خواهد بود و بالاخره در هفته سی و چهارم، روز ۱۷ خردادماه در ساوه به میهمانی خوشه طلایی خواهد رفت.

9719