محرومیت در انتظار بازیکنان غایب تیم ملی امید

محرومیت در انتظار بازیکنان غایب تیم ملی امید

پایگاه خبری فوتبالی- مدیر رسانه‌ای تیم امید گفت:‌ هر بازیکنی که به تیم امید دعوت شود و به اردو نیاید پرونده‌اش به کمیته انضباطی فرستاده خواهد شد که در گذشته هم نورافکن و حسینی از استقلال به همین دلیل محروم شدند. 

به گزارش فوتبالی، چیا فوادی قبل از عزیمت تیم امید به عراق برای انجام دو بازی دوستانه گفت: قرار بود علیرضا رضایی دروازه‌بان تیم استقلال در این دو بازی دوستانه تیم امید را همراهی کند تا با شرایط تیم وفق پیدا کند و سپس همراه تیم به ازبکستان بیاید و سعیدی‌فر دروازه‌بان دوم استقلال در این دو بازی آخر لیگ باشد تا استقلال از این بابت ضرر نکند. تیم امید به توافقش به باشگاه استقلال پایبند بود و سعیدی‌فر را در اختیار استقلال گذاشت اما با وجود قول فرهاد مجیدی دروازه‌بان استقلال به تیم امید نیامد و در نهایت هم مهدوی‌کیا دو دروازه‌بان از تیم ذوب‌آهن و پیکان دعوت کرد که در حال حاضر 24 بازیکن در تیم امید حضور دارند اما یک بازیکن در عراق خط خواهد خورد. یادگار رستمی هم بازیکنی است که از لهستان به تیم امید اضافه خواهد شد.

وی افزود: هیأت رئیسه فدراسیون در مورد بازیکنان تیم امید در باشگاه‌ها مصوبه‌ای دارد که مربوط به زمان آقای تاج یا بهاروند است که باشگاه‌ها باید حداقل دو بازیکن خود را در اختیار تیم امید قرار دهند حتی اگر فیفادی نباشد. مهدوی‌کیا هم سعی می‌کرد که از  هر باشگاه دو بازیکن دعوت کند و هر بازیکنی که از طرف تیم امید دعوت شود و نیاید پرونده‌اش به کمیته انضباطی ارجاع خواهد شد که در گذشته هم نورافکن و حسینی از استقلال به همین خاطر محروم شدند. امیدوارم فضای قانونی حاکم شود. اینجا تیم ملی است نه تیم باشگاهی و هر بازیکنی نیاید فرد دیگری جایگزینش خواهد شد. 

مدیر رسانه‌ای تیم امید در پاسخ به سؤال مبنی براینکه اگر بازیکنی مصدوم شود فرصت جایگزینی برای تیم امید وجود دارد، گفت:‌ 47 بازیکن ثبت‌نام شدند. 48 ساعت قبل از مسابقات اگر بازیکنی مصدومیت خیلی جدی داشته باشد می‌توان بازیکنی را جایگزین کرد اما امکان ثبت‌نام از 10 روز قبل از مسابقات وجود ندارد. اما از لیست 47 نفره می‌توان استفاده کرد. 

فوادی در مورد اینکه هیچ مسئولی برای بدرقه تیم امید نیامده و پرواز شما به جای جایگاه ویژه از ترمینال عادی انجام می‌شود گفت: شاید برنامه داشته‌اند اما این پرواز به یکباره انجام شد که پرواز مستقیمی بود و کمیته تشریفات و کمیته جوانان باید این هماهنگی‌ها را انجام بدهند. اما آنچه حس می‌شود مشکلات مالی فدراسیون است  و هزینه‌هایی که شده است. من خودم دلم به درد می‌آید هفت ماه است که یک ریال از فدراسیون نگرفته‌ایم. کادر امید یک ریال دریافتی نداشته است و مهدوی‌کیا از جیبش پول مربیان خارجی را پرداخت کرده؛ آن وقت در آن طرف افراد 200-300 میلیون و یک میلیارد پول گرفته‌‌اند اما ان‌شاءالله بازیکنان در سختی بهتر و با انگیزه‌تر بازی می‌کنند.

7777