مدیر رسانه‌ای تیم ملی امید: ضمانت اجرایی مصوبه هیات رییسه کجا است؟/ با این وضعیت اعتبار فوتبال‌مان زیر سوال می‌رود

مدیر رسانه‌ای تیم ملی امید: ضمانت اجرایی مصوبه هیات رییسه کجا است؟/ با این وضعیت اعتبار فوتبال‌مان زیر سوال می‌رود

پایگاه خبری فوتبالی - مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال امید توضیحاتی در مورد تصمیم مهدی مهدوی‌کیا برای انحصار از حضور این تیم در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی ارائه کرد.

به گزارش فوتبالی، چیا فوادی در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال امید برای حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اظهار  داشت: برای حضور در این مسابقات قرار بود تیم یک هفته در اردو باشد سپس به ترکیه اعزام شود. از قبل لیستی ریجستر شده بودند که باید همان نفرات به اردو آمده و زیر نظر کادر فنی محک می‌خوردند اما متأسفانه با عدم همکاری باشگاه‌ها مواجه شدیم. البته به این دلیل که مسابقات در تاریخ فیفادی برگزار نمی‌شود هم باشگاه‌ها حق دارند و هم تیم ملی.

وی افزود:‌البته هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز مصوبه‌ای دارد که در هر زمانی چه فیفادی باشد یا نباشد باید هر باشگاه دو بازیکن در اختیار تیم امید قرار بدهد. متأسفانه این مصوبه اکنون رعایت نشده و برخی باشگاه‌ها به ما بازیکن ندادند. وقتی از یازده نفر ترکیب اصلی 6 تا 7 بازیکن نباشند دیگر وضعیت مشخص است. دیدید امروز مقابل پرسپولیس 5-6 بازیکن تعویضی داشتیم. اگر با این شرایط مسابقات همبستگی‌ کشورهای اسلامی اعزام شویم نمی‌توانیم از نام و اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال امید تصریح کرد: مهدی مهدوی‌کیا انصراف خودش از این مسابقات را اعلام کرد. غلامرضا جباری سرپرست کمیته جوانان نیز موضوع را به ماجدی و کامرانی‌فر اطلاع داده است البته باید این موضوع را کمیته ملی المپیک نیز بررسی کند. من شنیده‌ام  کل کاروان عراق از حضور در این مسابقات انصراف داده‌اند. همانگونه که مهدوی‌کیا گفت با این شرایط اعزام تیم به مسابقات خیلی سخت می‌شود.

فوادی در مورد اینکه ظاهراً تیم امید به طفل سرراهی تبدیل شده و مهدوی‌کیا نمی‌تواند از لحاظ روحی تیمش را آماده نگه دارد، پاسخ داد: همزمان با بازی تیم ملی امید مقابل پرسپولیس تیم ملی جوانان نیز در زمین شماره یک مقابل تیم مس شهربابک به زمین رفت. فدراسیون فوتبال تیم‌های خود را دارد و مشغول تدارک دادن اردوهای داخلی و خارجی برای آنها است. اما ضمانت اجرایی مصوبه هیأت رئیسه الان کجا است؟ باید باشگاه‌هایی که همکاری نمی‌کنند طبق مصوبه هیأت رئیسه برخورد شود. زیرا اگر این تیم قرار است به المپیک برود باید به خوبی آماده شود. روزی که کار خود را در این اردو شروع کردیم 11-12 بازیکن در اختیار داشتیم. به شوخی می‌گفتیم خودمان لخت شویم به زمین برویم تا بچه‌ها احساس کنند در اردو هستند.

وی افزود: در ادامه نفرات ما به 13 نفر رسیدند پنج بازیکن دیگر که به اردو آمده بودند تست کرونای‌شان مشکوک بود آنها را کادر پزشکی در قرنطینه نگه داشت. خودمان بدنسازی انجام دادیم و برخی تیم‌ها در ترکیه هستند و هنوز به ایران نیامده‌اند میلاد کُر از ناحیه انگشت دچار شکستی شده و او مدافع اصلی تیم ما است فکر نمی‌کنم حتی به دو  سه هفته اول لیگ هم برسد. با این شرایط انصراف دادن طبیعی است. قصد توجیه کردن این وضعیت را ندارم اما تیم ما باید در مسابقات با مراکش قهرمان آفریقا، عربستان قهرمان آسیا و تیم زیر 24 سال آذربایجان بازی کند. هر کدام از این تیم‌ها سه بازیکن بزرگسال در اختیار دارند. اگر نتیجه‌ای رقم بخورد که در شأن فوتبال ایران نباشد دودش به چشم چه کسی می‌رود.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال امید اضافه کرد:‌در آن حالت آیا کسی می‌گوید باشگاه به تیم امید بازیکن نداد. به نظر من انصراف دادن طبیعی است اما باید دید فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک چه تصمیمی می‌گیرند.

فوادی در خصوص اینکه به صورت دقیق چه نفراتی در اردوی تیم امید غایب هستند، توضیح داد: قربان بردیف، آریا برزگر را به ما داد اما مهدی هاشمی‌نژاد را در تراکتور نگه داشت. ژوزه مرایس یاسین سلمانی را نداد. یحیی گل‌محمدی مهدی احمدی را به تیم امید نداد. او امروز مقابل ما ثابت بازی کرد. استقلال امیرعلی صادقی را در اختیار ما ن گذاشت. البته این بازیکن روز گذشته به اردو آمد و تا ناهار با ما بود اما ناگهان با درخواست ساپینتو اردو را ترک کرد. اکنون فقط دو دروزه‌بان در اختیار داریم هر کس دیگری جای مهدوی‌کیا بود انصراف می‌داد.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال امید در خصوص اینکه وضعیت تیم امید نسبت به قبل خیلی بدتر شده است، گفت: باشگاه‌‌ها باید همکاری کنند و برنامه‌ها مدون باشد. باید در روزهای فیفادی بازیکنان را در اختیار بگیریم اما متأسفانه همه حرف‌ها در حد شعار است و باشگاه‌ها حمایتی از تیم ملی امید ندارند. اگر بر عرق ملی باید بازیکنان خود را به ما می‌دادند اما این کار را نکردند.

وی در مورد اینکه آیا اینکه نمی‌توانستند برنامه لیگ را برای حضور تیم امید در بازی‌های کشورهای اسلامی تغییر بدهند، عنوان کرد: قرار بود لیگ برتر در اردیبهشت و جام حذفی در خرداد به اتمام برسد اما برنامه تغییر کرد. قبل از اعزام به ازبکستان نیز این مشکلات را داشتیم و واقعاً کار کردن با این شرایط سخت است. امیدوارم برنامه‌ریزی‌ها به سود تیم ملی امید باشد.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال امید در مورد احتمال لغو بازی فردا مقابل پیکان اظهار داشت: فکر نمی‌کنیم این مسابقه لغو شود البته با توجه به تغییر و تحولات باشگاه پیکان شنیدیم احتمال این موضوع وجود دارد اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

1470