ادعای جنجالی رییس اداره ورزش و جوانان تبریز: داور آماده برگزاری بازی بود، پرسپولیس قبول نکرد

ادعای جنجالی رییس اداره ورزش و جوانان تبریز: داور آماده برگزاری بازی بود، پرسپولیس قبول نکرد

پایگاه خبری فوتبالی - رئیس اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان‌ شرقی ادعا می کند داور بازی تراکتور- پرسپولیس پس از برقراری امنیت مسابقه حاضر به شروع مجدد بازی شده بود ولی پرسپولیسی‌ها به هیچ وجه حاضر به بازگشت به زمین نشدند.

حبیب ستوده نژاد در گفتگو با خبرنگار فوتبالی راجع به اتفاقات رخ داده در بازی نیمه تمام تراکتور - پرسپولیس عنوان داشت: اتفاقات حاصله نتیجه تحریک تماشاگران توسط آقایان عالیشاه، ترابی و لک بود. داور باید تصمیمی جدی در رابطه با عالیشاه می‌گرفت که متاسفانه اقدامی‌ نکرد. بعد قطع بازی بنده به اتفاق چندی از مسئولین با داور و ناظر بازی صحبت کردم و هردو قبول کردند که برگردند و بازی را ادامه دهند. علیرغم قبول داور برای بازگشت تیم پرسپولیس زیر بار نرفت و بدون اینکه مسئولین مربوطه صورتجلسه ای انجام دهند، تصمیم گرفته بود بازی نکند. تصمیم برای ادامه بازی برعهده داور است ولی پرسپولیسی‌ها می گفتند ما دوش گرفته و شام خورده‌ایم. ما هم با داور و ناظر بازی صحبت کردیم که در گزارششان این موضوع را قید کنند که فیلم مربوط به این اتفاقات را هم داریم.

وی در رابطه با بیانیه باشگاه پرسپولیس نیز اظهار داشت: پنجشنبه از جمله روزهایی بود که اصلا شعارهای نژادپرستانه در استادیوم نداشتیم. حتی عده‌ای از هواداران علیه آنهایی که سنگ انداختند هم شعار دادند که این کارها خوب نیست. قبل بازی هم هیچ درگیری‌ای وجود نداشت و در طول بازی این اتفاقات افتاد. نیمه دوم هم اقدام اقای عالیشاه جو را متشنج کرد.

ستوده نژاد در رابطه با بلیط فروشی بیش از حد مجاز برای این بازی هم توضیح داد: نامه ای مبنی بر اینکه محدودیتی برای ورود به استادیوم وجود دارد را از ارگانی دریافت نکرده‌ایم. با این حال پیش‌بینی ما بلیط فروشی برای طبقه پایین بود ولی اینکه مردم استقبال کرده بودند، نمی توانستیم آن ها را راه ندهیم. محدودیتی برای حضور نداریم و برای همین همراهی کردیم تا بعد از دو سال و نیم این بازی را در استادیوم تماشا کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در رابطه با اینکه چطور این سنگ ها وارد استادیوم شده بودند نیز گفت: سکوها عمر خودشان را کرده‌اند و با پا که میزنی خودشان خرد می شوند و سنگی از بیرون آورده نشده بود.

وی در پایان بر این موضوع تاکید داشت که طرفداران پرسپولیس که به ورزشگاه رفته بودند با امنیت کامل استادیوم را ترک کردند و بحث حبس تیم پرسپولیس در رختکن هم صحت نداشته و دلیل طولانی بودن حضور آنها در استادیوم این بوده که می خواستند بعد صرف شام که راه منتهی به فرودگاه خلوت می شود، خود را به پروازشان برسانند.

1997