استقلال صفر - آلومینیوم صفر/ جام طلایی مهم تر از بُرد/ قهرمان با شکم سیری بازی کرد

استقلال صفر - آلومینیوم صفر/  جام طلایی مهم تر از بُرد/ قهرمان با شکم سیری بازی کرد

پایگاه خبری فوتبالی- جدال هم‌بازیان سابق روی نیمکت دو تیم استقلال و آلومینیوم، بدون گل به‌پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، استقلال که هفته گذشته قهرمانی‌اش در اهواز را جشن گرفت، در شرایطی از ساعت 21:15 امروز (پنجشنبه 29 اردیبهشت) میزبان آلومینیوم اراک بود، که شاگردان فرهاد مجیدی امیدوار بودند در سه هفته پایانی لیگ، روند شکست‌ناپذیری‌شان را حفظ کنند و از طرف دیگر بتوانند عنوان بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر، که متعلق به استقلال وینفرد شفر بوده‌است، را به نام خودشان ثبت‌کنند. به همین دلیل با تمام انگیزه به مصاف حریفی رفتند که سرمربی‌اش سابقه سال‌ها بازی در استقلال را داشته است.

این دیدار در مجموع موقعیت‌های خطرناک زیادی نداشت و باتوجه به باارزش بودن تک‌امتیاز در تهران برای آلومینیوم و تمایل استقلال به نباختن در هفته‌های پایانی، این موضوع دور از انتظار نبود.

با این تساوی بدون‌گل در ورزشگاه آزادی، آلومینیوم با دست پر از تهران بازگشت و شاگردان مجیدی نیز یک قدم به قهرمانی بدون شکست نزدیک‌تر شدند.

استقلال با این تساوی 64 امتیازی شد. شاگردان سیدمهدی رحمتی نیز با 35 امتیاز به رده هشتم جدول رسیدند.

ترکیب استقلال:

حسین حسینی، صالح حردانی (46- وریا غفوریرافائل سیلوا، عارف غلامی، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری (46- سبحان خاقانیجعفر سلمانی، کوین یامگا (66- ارسلان مطهری)، امیرحسین حسین‌زاده و آرمان رمضانی (46- رودی ژستد)


ترکیب آلومینیوم:

حسین پورحمیدی، وحید محمدزاده، رامتین سلیمان زاده، امیر نوری، مصطفی احمدی، محمد علی نژاد (71- سجاد آقایی)، پوریا آریا کیا، محمدرضا آزادی (71- نیما درودیاسماعیل شریفات (71- عباس یحیی بیگی)، امیرمحمد هوشمند و امیرحسین کریمی (58- مهرداد بایرامی)

کارت‌ زرد:

مصطفی احمدی (65)

لحظات حساس:

دقیقه 16: شروع مجدد تند و تیز حسینی به یامگا رسید و این بازیکن درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و این بازیکن با یک پاس، حردانی را صاحب موقعیت کرد که مدافع اراکی ها توپ را راهی کرنر کرد. در این صحنه حردانی روی زمین افتاد و آبی ها معتقد بودند خطای پنالتی رخ داده ولی اینگونه نبود.
دقیقه 32: ارسال کرنر مهدی پور به آرمان رمضانی رسید که ضربه او با برخورد به مدافعین اراکی به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 59: روی یک ضد حمله، آلومینیوم صاحب یک موقعیت ایده آل شد. علی نژاد پس از اینکه وارد محوطه جریمه شد با یک سر توپ، عارف غلامی را از پیش رو برداشت و ضربه اش را به زاویه موافق حسینی زد که توپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 62: یک ارسال از سمت راست با عبور از بازیکنان به یامگا رسید ولی این بازیکن انتظار رسیدن توپ را نداشت و این موقعیت از دست رفت.
دقیقه 79: ارسال خوب غفوری از سمت راست به ژستد رسید ولی شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 80: جدی ترین موقعیت بازی برای اراکی ها به دست آمد. شوت بازیکن آلومینیوم بعد از برخورد به مدافعان استقلال به تیرک افقی دروازه استقلال برخورد کرد و در نهایت توپ از منطقه خطر دور شد.
دقیقه 87: جدی ترین موقعیت استقلال برای گلزنی توسط سلمانی از دست رفت. روی یک فرار در عمق، سلمانی صاحب موقعیت شد. این بازیکن با یک سر توپ دیدنی، وحید محمدزاده را از پیش رو برداشت اما شوت پای چپ او را پورحمیدی با واکنشی دیدنی مهار کرد.
دقیقه 90: ارسال وریا با ضربه قیپچی برگردان ژستد همراه شد ولی توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.

خلاصه بازی استقلال - آلومینیوم

9719