جوان‌ترین و مسن‌ترین برنده توپ طلا چه کسانی بودند

جوان‌ترین و مسن‌ترین برنده توپ طلا چه کسانی بودند

پایگاه خبری فوتبالی - امسال برای شصت و ششمین بار جایزه توپ طلا به بهترین بازیکن سال فوتبال جهان اهدا خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، این جایزه تا پیش از سال 1995 فقط به بازیکنان اروپایی می رسید و بدین ترتیب ستارگانی نظیر پله یا مارادونا هرگز آن را کسب نکردند اما بعد از آن فارغ از تابعیت به بازیکنان اهدا می شد که در سالهای اخیر کریستیانو رونالدو و لیونل مسی رقابت داغی برای جایزه داشته اند.

جوان ترین برنده توپ طلا در طول تاریخ، رونالدو نازاریو بود که در حالی برای اولین بار این جایزه را برد که فقط 21 سال و 92 روز سن داشت و در اینتر توپ می زد. او اولین بازیکن اهل امریکای جنوبی بود که جایزه را برد. 

بعد از آن که کاکا در سال 2007 توپ طلا را برد، از سیزده دوره ای که جایزه اهدا شد، هفت بار مسی و پنج بار رونالدو برنده شدند و فقط مودریچ در سال 2018 این جایزه را کسب کرد. رونالدو اولین توپ طلایش را در سن 23 سالگی کسب کرد و مسی در سن 22 سالگی. بازیکن ارژانتینی در سن 34 سالگی هفتمین توپ طلایش را برد اما مسن ترین بازیکن تاریخ که توپ طلا را برد، استنلی متیوس بود. متیوس که در بلکپول توپ می زد، در سن 41 سالگی برنده اولین توپ طلای تاریخ بود. البته متیوس در آن رای گیری فقط سه رای بیشتر از آلفردو دی استفانو کسب کرد. 

برای توپ طلای 2022 به نظر می رسد که کریم بنزما بخت اصلی باشد هر چند که سادیو مانه و محمد صلاح دو ستاره لیورپول می توانند رقبایش باشند.

4125