دورتموند کارخانه مهاجم‌سازی؛ از لواندوفسکی تا اوبامیانگ و هالند

دورتموند کارخانه مهاجم‌سازی؛ از لواندوفسکی تا اوبامیانگ و هالند

پایگاه خبری فوتبالی - دورتموند به کارخانه ساختن بهترین مهاجمان سالهای اخیر فوتبال دنیا تبدیل شده است. در حقیقت هر چند که هیچ کدام از این مهاجمان در آکادمی دورتموند رشد نکردند اما به خوبی استعدادیابی شدند و در دورتموند شکوفا شدند تا به تیم های دیگر فروخته شوند.

به گزارش فوتبالی، اولین و مهمترین نمونه سالهای اخیر روبرت لواندوفسکی بود. مهاجم لهستانی با 4.75 میلیون یورو در سال 2010 از لخ پوزنان در لهستان راهی دورتموند شد و با این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا هم رسید. این مهاجم در سال 2014 به صورت رایگان به بایرن رفت. باواریایی ها یک سال قبلش برای خرید گوتزه از دورتموند 37 میلیون یورو پرداخته بودند.

جواهرات بعدی دورتموند، اوبامیانگ و مخیتاریان بودند که یک سال با مهاجم لهستانی هم تیمی بودند. پس از رفتن لواندوفسکی، چیرو ایموبیله با 18.5 میلیون یورو به دورتموند پیوست. مهاجم ایتالیایی موفق نبود و سال بعدش به سویا رفت که دورتموند از این انتقال 14 میلیون یورو درآمدزایی کرد. در سال 2016 ، مهاجم ارمنی با 42 میلیون یورو راهی آرسنال شد که دورتموند با پول فروش او به سراغ خرید دمبله با 35 و ایساک با 9 میلیون یورو رفت.

مهاجم فرانسوی یک سال بعد با 140 میلیون یورو به بارسلونا ملحق شد و اوبامیانگ با 64 میلیون یورو به آرسنال رفت. دورتموند بعد از آن سانچو را با هشت و یارمولنکو را با 25 میلیون یورو خرید هر چند که دومی سال بعدش با 5 میلیون یورو کمتر جدا شد. پولیشیچ نیز با 64 میلیون یورو به چلسی پیوست. ایساک در سال 2019 با 15 میلیون یورو راهی سوسیه داد شد و دورتموند برای خرید هالند در زمستان 2020 مبلغ 20 میلیون یورو پرداخت. بازیکن نروژی به تازگی با 60 میلیون یورو به سیتی رفته است. سانچو نیز سال گذشته با 85 میلیون یورو راهی یونایتد شد. حالا دورتموند تصمیم گرفته که برای خرید کریم آدیمی مهاجم المانی از سالزبورگ مبلغ 30 میلیون یورو هزینه کند. آنها برای خرید مالن 30 و برای جذب بلینگام 25 میلیون یورو پرداخته بودند.

4125