3 مهاجم نوک بزرگی که در دورتموند رشد یافته‌اند

3 مهاجم نوک بزرگی که در دورتموند رشد یافته‌اند

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می رسد که بورسیا دورتموند در سال های اخیر تبدیل به یک آکادمی بازیکن سازی برای تیم های بزرگ تر در فوتبال اروپا شده است چرا که ستاره هایی که در بورسیا دورتموند رشد پیدا می کنند، در سال های بعدی به تیم های بزرگ تری می روند.

به گزارش فوتبالی، سه تا از ستاره هایی که بورسیا دورتموند در سال های گذشته پرورش داده است، رابرت لواندوفسکی، پیر امریک اوبامیانگ و ارلینگ هالند هستند. دورتمند این بازیکنان را در پست مهاجم نوک رشد داده است و اکنون لواندوفسکی در بارسلونا، اوبامیانگ در چلسی و هالند در منچستر سیتی توپ می زند.

رابرت لواندوفسکی بین سال های 2010 تا 2014 در بورسیا دورتموند حضور داشت و در آن تیم توپ می زد. پس از آن راهی بایرن مونیخ شد و تا سال 2022 در جمع باواریایی ها توپ می زد. اکنون لواندوفسکی در بارسا حضور دارد و آقای گل فعلی لالیگا است.

اوبامیانگ بین سال های 2013 تا 2018 در بورسیا دورتموند حضور داشت و ستاره این تیم بود. او پس از آن راهی آرسنال شد. اوبامیانگ به مدت نیم فصل هم در بارسا توپ زد و اکنون در چلسی حضور دارد.

ارلینگ هالند که از او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان نسل جدید یاد می شود، بین سال های 2020 تا 2022 در دورتموند حضور داشت و با درخشش ویژه ای که داشت راهی منچسترسیتی شد و اکنون آقای گل فعلی لیگ برتر انگلیس است.

1471