دادرس: کسی جرات ندارد کمیته استیناف را تحت فشار بگذارد

دادرس: کسی جرات ندارد کمیته استیناف را تحت فشار بگذارد

پایگاه خبری فوتبالی - عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره رسیدگی دوباره به پرونده بازیکن گابنی باشگاه گل‌گهر گفت: ما کار قانونی را انجام می‌دهیم و هیچ‌کس شهامت تحت فشار گذاشتن ما را ندارد؛ باید دید گل‌گهر با چه مدرکی خواستار بازبینی شده است.

به گزارش فوتبالی، به نظر می‌رسد ماجرای «اریک بایناما» بازیکن گابنی گل‌گهر و استقلال قرار است تا پایان لیگ ادامه داشته باشد. در واقع در روزهایی که هیجان لیگ برتر به اوج حساسیت خود رسیده، بار دیگر پرونده به میز کمیته استیناف و تیتر نخست مطبوعات بازگشته است.

«مهدی دادرس» عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره این جنجال، پاسخگوی پرسش‌های خبرنگار ایرنا بود.

باز هم پرونده اریک بایناما؛ از این همه رسیدگی خسته نشدید؟

ما وظیفه داریم کار خودمان را انجام دهیم و برای‌مان فرقی نمی‌کند یک پرونده چند بار در کمیته استیناف مورد رسیدگی قرار بگیرد. این بخشی از وظایف ماست و حالا دوباره به این پرونده رسیدگی خواهیم کرد.

البته یک بار به این پرونده رسیدگی کرده بودید.

این بار باشگاه گل‌گهر خواهان رسیدگی دوباره به پرونده شد و با استناد به گوشه‌ای از قانون، دوباره خواستار بازبینی پرونده شد و درخواست این باشگاه به کمیته استیناف ارجاع داده شد.

منظورتان از گوشه‌ای از قانون اختیارات میرشاد ماجدی است؟

طبق قانون، سرپرست یا رئیس فدراسیون می‌تواند از اختیارات خود استفاده کند و پس از صدور حکم، دوباره درخواست بررسی بدهد. این اتفاق از سوی سرپرست فدراسیون فوتبال رخ داد و ما نیز تابع قانون هستیم.

برای این اتفاق تحت فشار قرار گرفتید؟

تحت فشار؟! متوجه منظورتان نشدم؛ یک بار دیگر سوالتان را مطرح کنید.

برای رسیدگی به این پرونده تحت فشار هستید.

خیر. چنین چیزی نیست. تحت چه فشاری قرار گرفتیم؟! مگر کسی جرات دارد که ما را تحت فشار قرار دهد؟ براساس ادله و محتویات پرونده حکم خواهیم داد و تحت‌تأثیر فشارها قرار نمی‌گیریم.

رای چه زمانی اعلام می‌شود؟

در جلسه بعدی.

این جلسه بعدی چه زمانی خواهد بود؟

هر وقت که رئیس کمتیه استیناف دستور برگزاری جلسه را صادر کند که به احتمال زیاد اواسط هفته جاری خواهد بود.

ممکن است اتفاقات جلسه قبلی تکرار شود؟

مگر جلسه قبلی چطور بود؟

به خاطر ابتلای اعضا به کرونا، مدام عقب می‌افتاد؟

مگر تقصیر ما بود؟! دو تن از اعضا کرونا گرفتند و جلسه عقب افتاد. مگر دست ما بود که آقای  x و y مریض شدند؟!

ممکن است در این جلسه اتفاقی رخ دهد؛ به عنوان مثال رای بشکند؟

ما کار قانونی را انجام می‌دهیم، باید دید باشگاه گل‌گهر براساس چه مدارکی خواستار این بازبینی رشده است و چه مدارکی را ارائه خواهد داد.

آیا آنها مدارک جدیدی را ارائه داده‌اند؟

از این موضوع باخبر نیستیم. همه این مسائل در جلسه مشخص خواهد شد، حتما آنها ادله‌ای دارند که خواسته‌اند جلسه تشکیل شود.

برخی‌ اعتقاد دارند با توجه به اینکه لیگ برتر هفته‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد کمیته استیناف شهامت تغییر رای را ندارد.

خیر. ما به این حرف‌ها اهمیت نمی‌دهیم. هر چه قانون بگوید آن را اجرا خواهیم کرد. آیین‌نامه داریم، قانون هست، هر چه قانون بگوید آن را پیاده می‌کنیم. از هیچ‌کس ترس و واهمه نداریم، عدالت را به بهترین شکل پیاده کنیم و تحت‌تأثیر هیچ فشار یا حرفی قرار نخواهیم گرفت و قطعا طبق قانون عمل خواهیم کرد.

نتیجه سه دیدار تیم فوتبال گل گهر سیرجان از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل استفاده غیرمجاز از مهاجم گابنی، 3 بر صفر به سود حریفان این تیم اعلام شد. اعتراض گل‌گهر به کمیته استیناف فایده‌ای نداشت و این کمیته رأی کمیته انضباطی را تأیید کرد.

حالا با گذشت چند ماه، گویا قرار است این پرونده دوباره در کمیته استیناف باز شود. از آنجا که رأی این پرونده از سوی کمیته استیناف صادر شده بود، گل‌گهری‌ها با درخواست از میرشاد ماجدی خواهان بررسی دوباره پرونده بایناما شدند.

بر این اساس سرپرست فدراسیون فوتبال، پرونده بازیکن گابنی را دوباره به استیناف ارجاع داد تا یک‌بار دیگر مورد بررسی قرار گرفته و حکم قطعی در مورد آن صادر شود.

1470