فراز و فرود تراکتور در مسجدسلیمان؛ آب خوشی که از گلوی ساغلام‌ پایین نرفت

فراز و فرود تراکتور در مسجدسلیمان؛ آب خوشی که از گلوی ساغلام‌ پایین نرفت

پایگاه خبری فوتبالی- تراکتور در روزی که می توانست با برد مقابل نفت مسجدسلیمان تا حدودی خیالش را بابت بقا در لیگ برتر راحت کند، مقابل این تیم متوقف شد.

به گزارش فوتبالی، تراکتور و نفت مسجدسلیمان دو تیم همسایه در جدول لیگ برتر در یک مسابقه حساس به مصاف هم رفتند که حاصل کارشان به تساوی یک بر یک انجامید و به نوعی خیال هیچ کدام از دو تیم را بابت فرار از منطقه سقوط راحت نکرد. مسابقه ای که دو نیمه متفاوت داشت و در نیمه نخست آن تراکتور با گل محمد عباس زاده از روی نقطه پنالتی پیش افتاد ولی در نیمه دوم ورق برگشت و این نفت بود که با حملات پرتعداد توانست کار را به تساوی بکشاند و حتی تراکتور در چندین صحنه خوش شانس بود که تیم تحت هدایت مهاجری به گل دوم نرسید.

تفاوت فاحش تراکتور در دو نیمه و صحنه دریافت گل این تیم ما را واداشت تا نگاهی دقیق تر به لحظه به ثمر رسیدن گل تساوی نفت و البته ترکیب تراکتور در این بازی داشته باشیم. تراکتور که در این بازی هم همانند بازی قبل خود مقابل مس رفسنجان از دفاع سه نفره سود می برد، در لحظه دریافت گل بسیار آشفته عمل کرد. اگر دقت کنید، گل تراکتور از سمت راست به ثمر رسید و مهدی هاشمی نژاد زننده گل نفت را هیچ بازیکنی از تراکتور یارگیری نکرده بود. در نزدیکی گلزن نفت، محمد آقاجان پور مهاجمی از نفت را پوشش داده بود و این وظیفه عبدالله ناصری بود که با اضافه شدن به دفاع تیمش در چنین صحنه هایی، سمت راست را پوشش دهد؛ اتفاقی که از سوی مدافع خوزستانی رخ نداد تا توپ در داخل تور دروازه اخباری قرار گیرد.

اما از نکات مهم دیگر در رابطه با ترکیبی که ساغلام برگزیده بود، می توان به نبود یک هافبک تدافعی خوب کنار مهدی کیانی اشاره کرد. ساغلام که در بازی مقابل مس رفسنجان از سیدابوالفضل رزاق پور در کنار کاپیتان تیمش بهره می برد و از قضا از بازی وی نیز در این پست تعریف کرده بود، این بار با نیمکت نشین کردن مسلمی پور، بازیکن مازنی را در پست اصلی خود یعنی وینگر چپ به کار گرفت. اما گزینه ساغلام برای بازی کنار کیانی، سامان نریمان جهان بود؛ سامانی که به هیچ وجه در این پست موفق ظاهر نشد و جزو ضعیف ترین بازیکنان تیمش به گواه داده های آماری است. تراکتور با این انتخاب عملا میانه میدان را در نبود اکبر ایمانی به نفت باخته بود و از سبک بازی نفت علی الخصوص در نیمه دوم می توان به این موضوع پی برد.

اما نکته قابل تامل اینکه ساغلام دستش آن چنان هم برای انتخاب بازیکن کنار کیانی بسته نبود. مربی ترک تبار می توانست از بهزاد سلامی که در بازی های دوستانه تیم امید با گلزنی به پرسپولیس خوش درخشید نیز استفاده کند که البته وی حتی در لیست هجده نفره این دیدار نیز قرار نداشت. شاهین ثاقبی و علی نجفی هم دیگر بازیکنانی بودند که شاید نسبت به نریمان جهان با این پست آشناتر هستند و می توانستند به کار آیند. همچنین استفاده از کیانی پا به سن گذاشته آن هم به طول ۹۰ دقیقه از دیگر نکات قابل تامل بازی است.

البته این ارطغرول ساغلام است که با تیم تحت امرش زندگی می کند و همان طور که نتایج بیشتر از همه به پای او نوشته می شود، وی بیشترین حق را در اعمال سلیقه در چینش نفرات دارد؛ همان طور که عباس زاده را باوجود خوب کار کردن در اواسط نیمه دوم تعویض کرد تا سرمربی نفت در نشست خبری تیمش ادعا کند گلر مسجدسلیمانی ها کم کارترین بازیکن میدان بوده است!

1470