گردان و فولاد در میان برترین‌های لیگ قهرمانان (عکس)

گردان و فولاد در میان برترین‌های لیگ قهرمانان (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- شهاب گردان توانست به همراه سه دروازه‌بان دیگر بیشترین تعداد کلین شیت را در لیگ قهرمانان آسیا به ثبت برساند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در هر دو منطقه غرب و شرق به پایان رسید و چهره تیم های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی نیز مشخص شد. پیکارهایی که قرار است پس از پایان رقابت های جام جهانی 2022 قطر مجددا از سر گرفته شود.

با پایان دور گروهی، مرور رکوردهای به دست آمده توسط بازیکنان حاضر در تورنمنت نیز خالی از لطف نیست. جایی که شهاب گردان به عنوان تنها نماینده از تیم های ایرانی، در میان برترین های قاره دیده می شود.

سنگربان باتجربه فولاد توانست با ثبت 4 کلین شیت در این پیکارها، به صورت مشترک و به همراه سه دروازه‌بان دیگر عنوان برترین گلر رقابت ها را از آن خود کند. گردان در دو دیدار رفت و برگشت برابر شباب الاهلی در دقایق پایانی دروازه‌اش باز شد؛ چنانچه او در یکی از این دیدارها گلی را دریافت نمی کرد، به تنهایی رکورد بیشترین کلین شیت لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود می کرد.

فواز القرنی سنگربان الشباب عربستان، جونگ سونگ ریانگ دروازه‌بان کاوازاکی فرونتال ژاپن به همراه فوتاوچیوک گلر پاتوم یونایتد تایلند، دیگر سنگربانانی هستند که با ثبت چهار کلین شیت در کنار گردان قرار گرفتند.

علاوه بر این، دروازه بان فولاد با ثبت 16 سیو، در رده نهم برترین گلرهای لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت. هی لیپان دروازه بان گوانگژو و لاچینپا گلر ملبورن سیتی با 28 سیو، به صورت مشترک در رده نخست قرار گرفتند.

و سرانجام اینکه در بخش کلین شیت تیمی نیز فولاد با همان 4 کلین شیتی که توسط گردان به ثبت رسید، به همراه پاتوم یونایتد، دائجو و کاوازاکی فرونتال در رتبه دوم مشترک قرار گرفت. الشباب عربستان در 5 دیدار این فصل دروازه خود را بسته نگه داشت و در صدر ایستاد.

9719