پیش‌بازی منچسترسیتی - رئال‌مادرید؛ خط حمله کهکشانی‌ها یا دفاع مستحکم سیتیزن‌ها؟

پیش‌بازی منچسترسیتی - رئال‌مادرید؛ خط حمله کهکشانی‌ها یا دفاع مستحکم سیتیزن‌ها؟

پایگاه خبری فوتبالی - مهم‌ترین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب بین کهکشانی‌های مادریدی و سیتیزن‌های انگلیسی برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت‌های دور رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، امشب سه‌شنبه بیست و ششم آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی مصادف با ششم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ هجری شمسی و از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران، شاگردان پپ گواردیولا در تیم منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر انگلیس و با قضاوت ایستوان کواکس، داور سرشناس رومانیایی میزبان شاگردان کارلو آنچلوتی در تیم رئال مادرید اسپانیا خواهند بود.

در آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا منچسترسیتی دو بر یک رئال‌ مادرید را شکست داد و با توجه به برد مشابه در بازی رفت حریفش را حذف کرد. استرلینگ و ژسوس برای سیتیزن‌ها و بنزما برای رئال در آن دیدار گلزنی کردند.

در نبردهای منچستر سیتی و رئال‌ مادرید برابر است. هر تیم دو بازی را برده و دو بازی هم مساوی شده و هر کدام هم در این نبرد هفت گل زده‌اند.

پپ گواردیولا در مجموع پنج جام اروپایی برده که شامل دو جام در لیگ قهرمانان اروپا و سه جام در سوپرجام اروپا می‌شود.

رئال‌ مادرید بیش از هر تیم دیگری در لیگ قهرمانان اروپا راهی فینال شده است. کهکشانی ها شانزده مرتبه در فینال حاضر بوده‌اند و سیزده مرتبه قهرمان شده‌اند.

این سومین حضور منچستر سیتی در مرحله نیمه‌ نهایی لیگ قهرمانان اروپا است. سیتیزن‌ها یک مرتبه راهی فینال شده‌اند که فصل قبل بود و در فینال به چلسی باختند تا در کسب جام ناکام باشند.

سیتیزن‌ها در بیست و سه نبرد قبلی با تیم‌های اسپانیایی ۹ برد داشته‌اند، پنج مرتبه به تساوی رسیده‌اند و ۹ مرتبه هم شکست خورده‌اند. آخرین حریف لالیگایی آنان هم اتلتیکو مادرید بود که مرحله قبل حذفش کردند.

رئالی‌ها در چهل و شش مصاف با تیم‌های انگلیسی هجده برد، سیزده تساوی و پانزده شکست داشته‌اند. کهکشانی‌ها مرحله قبل مقابل چلسی موفق بودند و این حریف لیگ برتری را حذف کردند.

منچستر سیتی عملکرد بسیار خوبی در خط دفاعی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان داشته است. تیم گواردیولا در چهار بازی این مرحله کلین شیت کرده و گلی نخورده است.

کریم بنزما شانس آقای‌ گلی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد. او دوازده گل زده و یک گل زده کمتر از روبرت لواندوفسکی صدرنشین جدول گلزنان دارد. بنزما با هشتاد و سه گل زده چهارمین گلزن برتر لیگ قهرمانان بعد از رونالدو، مسی و لواندوفسکی است.

نبردهای پپ گواردیولا و کارلو آنچلوتی هیچ‌گاه مساوی نشده است. پپ چهار بازی را برده و کارلتو در دو بازی برنده شده است.

کارلو آنچلوتی پرافتخارترین مربی در رقابت‌های اروپایی است. این سرمربی ایتالیایی سه مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده، سه مرتبه سوپرجام اروپا را برده و یک مرتبه در جام اینترتوتو به قهرمانی رسیده است.

مادریدی‌ها با شش برد خارج از خانه پیاپی در مجموع رقابت‌ها، سراغ این مسابقه می‌آیند و ضمنا در هر کدام از سه بازی آخر خود در این راستا سه گل به ثمر رسانده‌اند. البته در تاریخ سابقه ندارد که یک تیم در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپای یک فصل، دو نماینده انگلیس را در خانه حریفان شکست بدهد.

آخرین باخت خانگی سیتی در لیگ قهرمانان اروپا به شکست دو بر یک سپتامبر ۲۰۱۸ مقابل لیون بر می‌گردد، باید گفت که این تیم در پنج بازی خانگی اروپایی خود در فصل جاری سیزده بار گلزنی کرده است و در دو مرحله قبلی مقابل اسپورتینگ لیسبون و اتلتیکو مادرید حتی یک گل هم دریافت نکرد. البته با توجه به یک‌سری تغییرات اجباری در فاز دفاعی، گواردیولا کار سختی برای حفظ این روند خواهد داشت.

جان استونز و کایل واکر مصدومان منچستر سیتی هستند که البته ممکن است به این بازی برسند. ادن آزار مثل همیشه مصدوم است و تنها غایب رئال‌ مادرید به شمار می‌رود.

ترکیب احتمالی منچستر سیتی:

ادرسون، کانسلو، دیاس، لاپورت، آکه، دبروینه، رودری، گوندوغان، محرز، استرلینگ، فودن

ترکیب احتمالی رئال‌مادرید:

کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، والورده، وینیسیوس، بنزما

9404