وضعیت پیچیده شاگردان محرم؛ بررسی شانس صعود سپاهان در آسیا

وضعیت پیچیده شاگردان محرم؛ بررسی شانس صعود سپاهان در آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال سپاهان اصفهان کار سختی برای صعود از مرحله‌ی گروهی به جمع 16 تیم برتر دارد.                                    

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، با توجه به تغییر سیستم برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و افزوده شدن تعداد تیم‌ها، حالا 5 تیم سرگروه در منطقه‌ی غرب به همراه 3 تیم برتر جواز حضور در مرحله‌ی حذفی را به دست می‌آورند و این فرمول به صورت مشابه برای تیم‌های منطقه شرق نیز اعمال می‌شود.

در فصل جدید رقابت‌ها، وضعیت فولاد برای صعود به مرحله‌ی حذفی مناسب‌تر است و سپاهان کار سختی برای رسیدن به جمع 16 تیم برتر رقابت‌ها دارد.

کسب 4 امتیاز از دو بازی باقیمانده می‌تواند صعود فولاد به عنوان تیم سرگروه را مسجل کند و به نظر می‌رسد شاگردان جواد نکونام فاصله‌ی کوتاهی تا صعود به مرحله‌ی حذفی داشته باشند.

سپاهان در شرایطی بامداد امروز مقابل التعاون متوقف شد که حالا شاگردان نویدکیا برای صعود به مرحله‌ی حذفی، نیازمند نتایجی فوق‌العاده در دو بازی پایانی خود در مرحله‌ی گروهی هستند.

احتمالات صعود سپاهان:


کسب 6 امتیاز

اگر طلایی‌پوشان بتوانند دو بازی بعدی خود مقابل پاختاکور و الدحیل را با پیروزی پشت سر بگذارند، با توجه به پیروزی التعاون در بازی رودررو و احتمال کسب 3 امتیاز از دو بازی باقیمانده، شانس کمی برای سرگروهی دارند اما می‌توانند به عنوان یکی از برترین تیم‌های دوم به مرحله‌ی حذفی صعود کنند؛ در واقع شانس صعود سپاهان به عنوان سرگروه نزدیک به صفر است و شاید یک معجزه می‌تواند این اتفاق را رقم بزند.


کسب 4 امتیاز

در صورت یک پیروزی و یک تساوی در دو بازی باقیمانده، سپاهان 8 امتیازی می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی که در حال حاضر سه تیم برتر دوم، التعاون با 7 امتیاز، شباب الاهلی با 6 امتیاز و السد قطر (با یک بازی کمتر) با 4 امتیاز هستند و بعید است که این سه تیم در بازی‌های بعدی خود ناکام در کسب امتیاز باشند و این مسئله نشان می‌دهد که حتی کسب 4 امتیاز هم نمی‌تواند حاشیه امنی برای سپاهان و صعودش به مرحله‌ی حذفی باشد.


کسب کمتر از 3 امتیاز

یک پیروزی در دو بازی باقیمانده یا دو تساوی و یا حتی دو شکست، همه نتایجی هستند که باعث حذف قطعی سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد، چرا که طلایی‌پوشان در حال حاضر 4 امتیازی هستند و یک برد در دو بازی آینده می‌تواند آن‌ها را 7 امتیازی و هم‌امتیاز با التعاون کند که با توجه به پیروزی تیم عربستانی در بازی رودررو، نماینده ایران شانسی برای قرارگیری در رتبه‌ی دوم نخواهد داشت و شاگردان محرم نویدکیا در این صورت باید بریده عربستان را به مقصد ایران ترک کنند.

9719