کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ علیزاده تنها فینالیست ایران در روز نخست

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ علیزاده تنها فینالیست ایران در روز نخست

پایگاه خبری فوتبالی- «ناصر علیزاده» نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با برتری برابر قهرمان آسیا از قزاقستان، راهی فینال شد و مدال برنز «ایمان محمدی» در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز قطعی شد.            

به گزارش فوتبالی، مسابقات پنج وزن رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از صبح امروز (سه‌شنبه) در شهر اولان باتور مغولستان در حال برگزاری است و عصر امروز با مشخص شدن نفرات برتر به پایان می‌رسد.

روز نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با رقابت پنج نماینده ایران پیگیری شد که در وزن ۸۷ کیلوگرم  ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه هفت بر یک مقابل ملیس آیتبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله به مصاف نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان  رفت. مبارزه این ۲ فرنگی در تایم نخست با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده ایران به پایان رسید و در سه دقیقه دوم علیزاده کشتی را بهتر آغاز  موفق به کسب ۲ امتیاز دیگر شد. علیزاده در نهایت توانست با نتیجه سه بر صفر قهرمان آسیا را مغلوب کند و نخستین فینالیست ایران در این دوره از مسابقات لقب گرفت. حریف وی در این دیدار جالگاسبای بردیمراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان است.

ایمان محمدی که در دور نخست وزن ۶۳ کیلوگرم با نتیجه ۱۲ بر ۴ مقابل بالجینیام دامجین از مغولستان را مغلوب کرده بود در دور بعد مقابل کنسوکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

محمدی در این مرحله به مصاف میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان رفت و با نتیجه ۱۴ بر سه مغلوب حریف خود شد. با توجه به حضور نیافتن احمد النکدالی از سوریه، به مدال برنز این وزن دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم عارف حبیب‌اللهی در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به دیدار رده‌بندی راه یابد. حبیب اللهی در این دیدار به مصاف کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی می‌رود.

پیش از این علی نوربخش و امیر قاسمی منجزی نمایندگان وزن‌های ۵۵ و ۱۳۰ کیلوگرم نیز با باخت برابر حریفان خود از دور مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی کنار رفتند.

9719