کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ گرایی طلایی شد

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ گرایی طلایی شد

وب سایت رسمی فوتبالی- نماینده وزن ۷۲ کیلوگرم کشورمان با برتری در فینال مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در چین، موفق به کسب مدال طلا شد.

به گزارش فوتبالی، در ادامه مسابقات روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا که از صبح امروز در چین آغاز شده است محمدرضا گرایی در وزان 72 کیلوگرم با برتری در فینال مدال طلای این مسابقات را کسب کرد.

* نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 72 کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مقابل آرام واردانیان، دارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 3 از سد دمیو ژاداریف، دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. گرایی برای کسب مدال طلا به مصاف هوجان ژانگ از چین رفت که با برتری 5 بر صفر سومین نشان طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

در وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی در دور نخست در یک کشتی نزدیک با نتیجه 3 بر 2 مقابل کنچیرو فومیتا، قهرمان سال 2017 جهان از ژاپن مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریفی از کره شمالی، مردانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 67 کیلوگرم حامد تاب در دور اول با نتیجه 8 بر صفر نورگازی آسانگولوف، دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان را مغلوب کرد، اما در دور دوم مقابل میرجان شرماخانبت، دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان با نتیجه 7 بر 5 مغلوب شد که با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، وی شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز را بدست آورد، اما در گروه بازنده‌ها مغلوب ژانگ از چین شد و شانس حضور در دیدار رده‌بندی و کسب مدال برنز را هم از دست داد.

تا دقایقی دیگر در وزن 82 کیلوگرم سعید عبدولی برای کسب مدال طلا در دیدار فینال به میدان خواهد رفت. در وزن 97 کیلوگرم نیز مهدی علیاری در دیدار رده بندی روی تشک خواهد رفت.

شاگردان محمد بنا در روز نخست و 5 وزن اول صاحب 2 مدال طلا و 2 برنز شده بودند. حسین نوری در 87 کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در 130 کیلو 2 مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورده بودند. سامان عبدولی در 63 و محمدعلی گرایی در 77 کیلوگرم نیز 2 مدال برنز کسب کرده بودند. رضا خدری هم در 55 کیلو به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

7655