عکس نوشت/ سپاهان چگونه نخستین شکست شهرداری سیرجان را رقم زد؟

عکس نوشت/ سپاهان چگونه نخستین شکست شهرداری سیرجان را رقم زد؟

پایگاه خبری فوتبالی-در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال بانوان، سپاهان در گودال مرگ نقش جهان، نخستین شکست فصل شهرداری سیرجان را رقم زد و به رکورد‌های این تیم پایان داد.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر فوتبال بانوان ایران روز گذشته با برگزاری چهار دیدار وارد هفته چهاردهم شد و سپاهان اصفهان میزبان شهرداری سیرجان بود.

این میزبانی در صورتی انجام شد که دختران سپاهانی پس از دیدار با هیأت البرز، دومین حضور و میزبانی خود را در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار کردند تا پس از پایان بازی، این ورزشگاه را برای خود بسیار خوش یمن بدانند.

بازی در نیمه نخست آرام بود و سپاهانی‌ها بیشتر صاحب توپ و میدان بودند. زردپوشان که برای رقم زدن نخستین شکست شهرداری سیرجان هم‌قسم شده بودند، حملات خود را جدی‌تر کردند.

در دقیقه 22 بازی، پس از یک پاس عمقی از سوی بازیکنان سپاهان، مهاجم این تیم موقعیت تک به تک را از دست داد و توپ پس از دفع گلر شهرداری سیرجان به سمت راست محوطه کمانه کرد.

اما در همین حین یکی دیگر از بازیکن زردپوشان به موقع به توپ رسید و با یک ارسال دقیق هاجر دباغی را در یک موقعیت عالی قرار داد تا مهاجم ملی پوش سپاهان گل نخست بازی را وارد دروازه عارفه سید کاظمی کند.

شهرداری سیرجان که برای نخستین بار در این فصل از رقبایش عقب افتاده بود، سعی داشت تا گل خورده را جبران کند و مریم جهان نجاتی تأکید زیادی بر بالا آمدن تیمش داشت.

اما این شاگردان بیان محمودی بودند که بازهم حلقه محاصره را بر دختران سبزپوش تنگ کردند و در دقیقه 42 با یک هماهنگی دیدنی و ارسال پاس به قلب دفاع شهرداری سیرجان، یک موقعیت مشابه گل اول ایجاد کردند.

این بار نوبت به هاجر دباغی رسید تا در مصاف تن به تن با گلر شهرداری سیرجان قرار بگیرد و قدر این پاس زیبا را به خوبی دانست و توپ را به دروازه سیرجانی‌ها دوخت تا نایب قهرمان آسیا در یک نیمه با دو گل از رقیب سرسختش عقب بیفتد.

در نیمه دوم شهرداری سراپا حمله شد اما ابعاد زمین استاندارد نقش جهان و متفاوت با دیگر زمین‌های اختصاص داده شده به فوتبال بانوان موجب شد تا بازیکنان از نظر دوندگی هم دچار افت شوند و از قدرت حملات شهرداری کاسته شود.

شاگردان جهان نجاتی علی‌رغم تمام موقعیت سازی‌ها در زدن گل ناتوان بودند تا سرانجام در دقیقه 82 ملیکا متولی توانست روی یک ارسال کرنر، بالاتر از مدافعین زردپوش به آسمان پرواز کند و یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

در دقایق بعدی حملات شهرداری راه به جایی نبرد و سپاهان توانست با یک بازی منطقی و حساب شده، نسخه شهرداری سیرجان را بپیجد و نخستین شکست این تیم را با نتیجه 2-1 رقم بزند.

نکته جالب اینجا بود که شهرداری در سیزده بازی قبل، فقط یک گل خورده در کارنامه داشت و در هیچ بازی متحمل شکست نشده بود. سپاهان با این برد توانست به دو رکورد خوب شهرداری پایان دهد و سیرجانی‌ها را به رده دوم بفرستد.

در هفته آینده و در چارچوب گام پانزدهم از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان، خاتون بم و شهرداری سیرجان در ال-کرمانینو به مصاف یکدیگر می‌روند و به احتمال زیاد قهرمان فصل اخیر لیگ برتر از دل همین بازی بیرون خواهد آمد.

عکس‌ها از زهرا شکیبا

1377