نخست وزیر قطر: یک جام جهانی استثنایی را در کشور قطر خواهیم دید

نخست وزیر قطر: یک جام جهانی استثنایی را در کشور قطر خواهیم دید

پایگاه خبری فوتبالی- شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی در جمع اعضای کنگره فیفا شرایط کشورش را برای میزبانی از جام جهانی تشریح کرد.

به گزارش فوتبالی، عصر امروز و پیش از آغاز رسمی هفتاد و دومین کنگره‌ی فیفا، شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی نخست وزیر قطر ضمن خوشامدگویی به اعضای فیفا، دقایقی صحبت کرد و گفت که میزبانی از بهترین تیم‌های جهان، کار آسانی نبوده و آرزو دارد که از کلیشه‌ها خلاص شود و اعتماد تازه‌ای به مسئولان کشورش برای همگان ایجاد شود.

این مقام رسمی به اعضای فیفا که در قطر قرار است فردا قرعه‌کشی جام جهانی را انجام بدهند، گفت: جهان به ما اعتماد کرده است و ما برنامه ریزی کردیم که این دوره استثنایی باشد و با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نباشد.

آل‌ثانی ادامه داد: امسال میزبان بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی هستیم، نشان خواهیم داد که چگونه جهان عرب میزبان جام جهانی خواهد بود؛ امیدواریم مسیر تازه‌ای بسازیم، همه تیم‌هایی که در این تورنمنت خواهند بود،آداب و رسوم و تجربه‌ی جدیدی را می‌گذرانند.

نخست وزیر قطر در تکمیل صحبت‌هایش گفت: ما می‌گوییم که این تورنمنت نه تنها به قطر که به کشورهای عربی تعلق دارد؛ می‌خواهیم که اعتماد ایجاد کنیم و نشان بدهیم که کار در کنار یکدیگر بهترین راه برای پیشرفت است.

او با اشاره به برگزاری جام جهانی در آبان‌ماه گفت: رویای ملت‌ها محقق خواهد شد زمانی‌که ببینند قطر چگونه الگوی قابل پیروی است.

این اولین بار است که کنگره‌ی فیفا بعد از 3 سال با حضور اعضا در حال برگزاری است، هرچند برخی از کشورها نتوانستند به دوحه سفر کنند.

6641