یک پایان شیرین؛ ایران صدرنشین گروه اول شد

یک پایان شیرین؛ ایران صدرنشین گروه اول شد

پایگاه خبری فوتبالی- با شکست کره مقابل امارات، تیم ملی ایران به عنوان صدرنشین گروه اول دور انتخابی جام جهانی به کار خود پایان داد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران با وجود صعود سختی که از دور دوم انتخابی جام جهانی داشت، در دور نهایی عملکرد قدرتمندانه ای داشت و در فاصله سه بازی مانده تا پایان مسابقات، صعود خود را قطعی کرد.

در گروهی که ایران، کره جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان حضور داشتند، سرنوشت دو تیم صعود کننده (مستقیم) خیلی زود مشخص شد و ایران و کره به ترتیب سه و دو بازی مانده به پایان کار جشن صعود گرفتند. بعد از مشخص شدن تیم های صعود کننده، تعیین تیم سوم و صدرنشین تنها جذابیت های هفته های پایانی این گروه بودند.

کره جنوبی در هفته نهم با دو گل ایران را شکست داد تا جای این تیم را در صدر جدول بگیرد. شاگردان اسکوچیچ که به صدرنشینی در گروه عادت کرده بودند، امروز در آخرین بازی شان موفق شدند با دو گل لبنان را شکست داده و با یک بازی بیشتر، دوباره به صدر برگردند.

ساعتی بعد از پیروزی ایران مقابل لبنان، کره جنوبی مقابل امارات در ورزشگاه آل مکتوم به میدان رفت. این تیم که با شکست دادن ایران، تنها تیم بدون شکست گروه اول بود، برای بازگشت دوباره صدر نیاز به شکست دادن امارات داشت؛ تیمی که با عراق برای رسیدن به پلی آف رقابت می کرد.

کره جنوبی در چنین شرایطی نتوانست به هدف خود دست پیدا کند و در میان تشویق بی امان تماشاگران اماراتی حاضر در ورزشگاه آل مکتوم با یک گل مغلوب میزبان شد تا با قبول اولین شکست در آخرین بازی دور نهایی انتخابی، از صعود دوباره به صدر بازمانده و به عنوان تیم دوم گروه اول راهی جام جهانی شود.

7474