بهترین مربیان تاریخ لیگ برتر انگلیس از نظر درصد کسب پیروزی

بهترین مربیان تاریخ لیگ برتر انگلیس از نظر درصد کسب پیروزی

پایگاه خبری فوتبالی- در این نوشته قصد داریم پنج مربی تاریخ لیگ برتر با بالاترین درصد کسب پیروزی را بررسی کنیم.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر انگلیس به‌دلایل مختلف همواره لیگی رقابتی به‌حساب آمده‌است. اما این بازیکنان نیستند که فقط عامل این رقابت می‌شوند، بلکه مربیان فوق‌العاده حاضر در این رقابت‌ها عاملی تاثیرگذار در جایگاه لیگ جزیره میان اهالی فوتبال است.

هیچ فرمول مشخصی برای موفقیت در لیگ برتر انگلیس وجود ندارد. با توجه به سرعت به‌روزرسانی تیم‌ها در این لیگ، راهکارهایی که یک فصل عامل موفقیت تیمی شده‌اند، ممکن است در فصلی دیگر شدیدا نتیجه عکس داشته‌باشد. 


لیگ برتر، محفل مربیان باکیفیت دنیای فوتبال

کسب قهرمانی در لیگ برتر، فرصتی نیست که در اختیار همگان قرار بگیرد. حتی بهترین مربیان جهان هم بوده‌اند که بدون فتح جام این لیگ را ترک کرده‌اند.

با این حال، برخی مربیان بزرگ دنیای فوتبال، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر لیگ برتر گذاشته‌اند. در این یادداشت قصد داریم موفق‌ترین مربیان تاریخ این رقابت‌ها از نظر درصد کسب پیروزی را بررسی کنیم. لازم به ذکر است، که این مقایسه میان مربیانی صورت گرفته، که حداقل 200 بازی را در این لیگ تجربه کرده باشند.


 شماره 5 – آرسن ونگر

ونگر

پروفسور آرسنالی‌ها در 828 بار تجربه حضور روی نیمکت این تیم در لیگ برتر، 476 پیروزی کسب کرد و توانست آمار 58 درصد پیروزی را به‌ثبت برساند.

آرسن ونگر در دوران حرفه‌ای حضورش در جزیره، سه بار جایزه بهترین سرمربی فصل لیگ برتر را بدست آورد.


 شماره 4 – ژوزه مورینیو

مورینیو

ژوزه مورینیو که در انگلیس هدایت چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام را تجربه کرده‌است، سه عنوان قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه دارد و همه آن‌ها با آبی‌ها بدست آمده‌اند.

سرمربی پرتغالی در 363 بازی حضور در لیگ جزیره، 217 برد بدست آورد تا رکورد 60 درصد پیروزی را به‌نام خود ثبت کند.


 شماره 3 – یورگن کلوپ

کلوپ

کلوپ تاکنون 249 بار در لیگ برتر هدایت لیورپول را برعهده داشته، که حاصل آن 159 برد و نرخ پیروزی 64 درصدی بوده‌است.

اگر فُرم فوق‌العاده این روزهای لیورپول ادامه‌دار باشد، احتمالا این درصد افزایش خواهدیافت.


 شماره 2 – سرالکس فرگوسن

فرگوسن

الکس فرگوسن از زمان تغییر فرمت سطح اول فوتبال انگلیس به لیگ برتر فعلی، 810 بار هدایت منچستریونایتد را در این رقابت‌ها تجربه کرد که 528 برد و درصد 65 درصد پیروزی حاصل کار این سرمربی اسکاتلندی بود.

سرمربی افسانه‌ای باشگاه منچستریونایتد و لیگ برتر انگلیس، این نرخ کسب پیروزی را در بیشتر از 800 بازی بدست آورده‌است که رسیدن به رکورد او بسیار دشوار بنظر می‌رسد.


 شماره یک – پپ گواردیولا

گواردیولا

چهره مشهور سرمربیگری دنیای فوتبال، تاکنون هدایت سه باشگاه جهان را برعهده داشته که با هرکدام افتخارات زیادی بدست آورده است. پپ گواردیولا در شش فصل هدایت منچسترسیتی، سه بار فاتح لیگ برتر انگلیس شده است. 

این سرمربی اسپانیایی تاکنون در 219 بازی هدایت سیتیزن‌ها در لیگ برتر، 162 برد بدست آورده است. با نرخ کسب پیروزی 74 درصدی، گواردیولا با اختلاف از این حیث رکورددار فوتبال جزیره است.

9719