پائولو بنتو و رکوردهایی که از اسکوچیچ می‌خواهد

پائولو بنتو و رکوردهایی که از اسکوچیچ می‌خواهد

پایگه خبری فوتبالی- سرمربی پرتغالی تیم فوتبال کره‌جنوبی در صورت کسب پیروزی مقابل ایران چند رکورد ویژه را در تاریخ فوتبال این کشور ثبت خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، بنتو در آگوست سال 2018 هدایت تیم فوتبال کره‌جنوبی را برعهده گرفت و حالا آنها 41 مسابقه است که تحت هدایت این مربی پرتغالی به میدان رفته‌اند؛ 41 مسابقه‌ای که با 27 پیروزی، 10 مساوی و 4 شکست همراه بوده است.

پیش از پائولو بنتو، اولی اشتیلیکه آلمانی هدایت قرمزپوشان کره‌جنوبی را در اختیار داشت و توانست طی سال‌های 2014 تا 2017 که نفر اول نیمکت کره‌ای‌ها بود، به 27 پیروزی دست پیدا کند تا حالا بنتو را به‌عنوان مربیانی که بیشترین پیروزی را در تاریخ فوتبال کره‌‌جنوبی به‌دست آورده‌اند؛ در کنار خودش ببیند. این مربی از سپتامبر 2014 تا جون 2017 سرمربی کره‌جنوبی بود و در 39 مسابقه به رکورد 27 پیروزی، 5 مساوی و 7 باخت دست پیدا کرد و حالا اگر بنتو تنها به یک پیروزی دیگر دست پیدا کند، تاریخ جدیدی را برای فوتبال کره‌جنوبی خواهد نوشت.

بنتو آمار دیگری را نیز در کره‌جنوبی به نام خود زده و از میان 73 مربی‌ای که هدایت این تیم را برعهده داشته‌اند، طولانی‌ترین حضور در یک دوره را به نام خود زده است. او اگر مقابل ایران پیروز شود، بیستمین بازی بدون شکستش هم خواهد بود. البته اگر بنا بر تعداد پیروزی‌های کلی باشد، هیونگ چئول که دو مرتبه در دهه 70 میلادی سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی بوده، توانسته 43 پیروزی ( 18 + 25 پیروزی در دو مقطع) را به نام خود ثبت کند. 

 بنتو اولین مسابقه خود را در سپتامبر 2018 به‌عنوان سرمربی کره‌جنوبی در خانه مقابل کاستاریکا انجام داد و حالا اگر بتواند مقابل ایران به شکست ناپذیری تیمش ادامه بدهد، آماری که 32 سال پیش با 19 بازی بدون شکست خانگی برای کره‌جنوبی ثبت شده بود، از بین خواهد رفت و رکورد جدید دیگری توسط سرمربی پرتغالی کره جنوبی برای فوتبال این کشور ثبت و ضبط خواهد شد.

کره‌ای‌ها همچنین گزارش کرده‌‍اند از زمانی که سیستم مربیگری در تیم ملی از سال 1997 جدی‌ شد، تنها دو مربی که بنتو و ادوودکات هستند، در خانه مقابل رقبا شکست نخورده‌اند. هر چند دیک ادووکات تنها 6 بازی در خانه سرمربی بوده است.

کره‌جنوبی با این آمار و ارقام و در آرزوی ثبت چند رکورد جدید، در شرایطی روز پنج‌شنبه چهارم فروردین ماه در خانه به مصاف ایران می‌رود که با دو امتیاز کمتر در رتبه دوم قرار دارد ولی صعودش قطعی شده است. با این حال کره جنوبی و ایران انگیزه‌های زیادی برای پیروزی در این مسابقه دارند و اسکوچیچ که تاکنون شکستی را با ایران تجربه نکرده، احتمالا سخت‌ترین روز کاری خود را در غیاب چند بازیکن اصلی در سئول و مقابل پائولو بنتوی پرانگیزه تجربه خواهد کرد.

۴۱۵۴