دور نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی و ۳۲۱۴ روز بدون باخت/ اسکوچیچ ادامه‌دهنده رکورد کی‌روش

دور نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی و ۳۲۱۴ روز بدون باخت/ اسکوچیچ ادامه‌دهنده رکورد کی‌روش

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال ایران در دور نهایی انتخابی جام‌جهانی به ۱۳ بازی بدون باخت رسیده که این در بین تمام تیم‌های آسیایی یک رکورد به حساب می‌آید.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه شب از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی میزبان سوریه است تا نخستین بازی خود را در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به انجام برساند.

شاگردان دراگان اسکوچیچ در حالی مهیای این مسابقه می‌شوند که باید پنج روز بعد در دوحه قطر به مصاف تیم ملی عراق بروند و دومین دیدار خود را به انجام برسانند. تیم‌های امارات، چین و لبنان دیگر هم‌گروه‌های تیم ملی هستند.

ایران در حال یک رکورد خاص را در اختیار دارد که هیچکدام از تیم‌های حاضر در این مرحله ندارند. ما با رکورد ۱۳ بازی بدون باخت در دور نهایی انتخابی جام جهانی باید یک بار دیگر در این مرحله به میدان برویم. هیچ‌یک از تیم‌های ۲ گروه A و B نتوانسته‌اند در این تعداد بازی بدون باخت باشند.

ایران در مرحله نهایی انتخابی ۲۰۱۸ روسیه در ۱۰ مسابقه به ۶ برد و چهار تساوی دست پیدا کرد. در این مرحله ۱۱ تیم دیگر حداقل حداقل یک و حداکثر هشت باخت را متحمل شدند. در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ نیز ایران در سه بازی آخر خود به سه پیروزی دست پیدا کرد و آخرین شکستش به بازی با ازبکستان در ورزشگاه ازادی برمی‌گردد.

آن بازی در تاریخ ۲۴ آبان سال ۱۳۹۱ برگزار شد و تیم ملی با یک گل شکست خورد. بعد از آن شاگردان کی‌روش در ۱۳ دیدار به ۹ برد و چهار تساوی دست پیدا کردند و به هنگام بازی ایران و سوریه، ۳۲۱۴ روز یا به بیانی دیگر، هشت سال و ۹ ماه و ۱۷ روز از آن باخت می‌گذرد.

باید دید تیم تحت هدایت دراگان اسکوچیچ می‌تواند به مسیر فوق‌العاده تیم کارلوس کی‌روش ادامه دهد یا خیر. ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ مقابل سوریه به ۲ تساوی دست پیدا کرد و البته تساوی دوم در حالی رقم خورد که صعود ایران به جام جهانی قطعی شده بود. دیدار رفت نیز در سرمبان مالزی با نتیجه مساوی بدون گل به اتمام رسید.

 

۴۱۵۴