افاضلی: دیدارهای ملی باید آبرومندانه پشت‌سر گذاشته شود

افاضلی: دیدارهای ملی باید آبرومندانه پشت‌سر گذاشته شود

پایگاه خبری فوتبالی- مربی سابق تیم ملی و کارشناس فوتبال گفت: دیدارهای ملی حتی اگر حساسیت لازم را هم نداشته باشد، باید آبرومندانه پشت سر گذاشته شود چون مربوط به تمام ملت ایران است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، هومن افاضلی در مورد تصمیمات دراگان اسکوچیچ برای دعوت از بازیکنان به تیم ملی، اظهار داشت: او سعی کرده، همه بازیکنان را زیر نظر بگیرد و از تمام داشته‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کند و به طور قطع بازیکنان در صورت نشان دادن توانایی‌های خود در تمرین ها از آنها در ترکیب بازی نیز استفاده می‌کند.

افاضلی از عملکرد اسکوچیچ در تیم ملی اینگونه دفاع کرد: تا به حال بسیار عالی عمل کرده است. همانطور که ۱۳ پیروزی کسب کرده و رکورد قابل توجهی از خود برجای گذاشته است.پس باید به نظرات او احترام گذاشت. لذا اگر بازیکنی مثل مهدی قائدی هم را دعوت نمی‌کند حتما دلیلی دارد.

وی درباره دعوت از مهدی قائدی نیز گفت: البته که من بازی‌های او را ندیدم ولی قطعا دلایلی برای دعوت نشدن او وجود دارد. نفرات زیادی هستند که در حال بررسی بازیکنان هستند پس نمی‌توان گفت قائدی را ندیدند و این موضوع قابل توجه است که قبلا نیز ستاره‌هایی داشتیم که در دیدارهای تیم ملی نبودند ولی ما توانستیم به خوبی بازی کنیم.

افاضلی همچنین صعود تیم ملی به مرحله حذفی جام جهانی را کار سختی دانست و عنوان کرد: آرزو داریم تیم ملی به بهترین مراتب برسد اما حقیقت این است که سطح بازی فوتبال آسیا متفاوت است و اگر تیم ملی بخواهد صعود کند به قرعه مناسب، دیدارهای تدارکاتی و آماده سازی قبلی نیاز دارد. در بحث آماده‌سازی بسیار تحت فشارهای اقتصادی و مدیریتی هستیم تا جایی که حتی یک ورزشگاه استاندارد نیز نداریم. در مرحله اول باید این فشارها را از بین ببریم.

وی ادامه داد: نباید مثل گذشته از ترس گل خوردن، تیم را در خط دفاع به کار بگیریم و آبروی خودمان را ببریم. به نظر من منطق جام جهانی در این است که با پشت سر گذاشتن سه بازی زیبا خودمان را نشان بدهیم و برگردیم.

افاضلی در آخر از روند لیگ اظهار ناراحتی کرد و گفت:‌ در لیگ برتر رشدی دیده نمی‌شود و سخت افزار تمرینی هیچ رشدی نکرده است و از طرفی شرایط اقتصادی باشگاه‌ها نا مناسب است. نه تنها تولید بازیکن نداریم بلکه ستاره‌ها نیز در لیگ‌ سایر کشورها بازی می‌کنند. تیم‌هایی که توانستند ستاره‌های باقی مانده در لیگ را بخرند و صدر جدول را برای خود حفظ کنند و باعث ایجاد شکاف بین تیم‌های لیگ شده است. از نظر من وقتی بازیکنی از دسته ۲ به لیگ برتر راه پیدا می‌کند و می‌تواند از بدو ورود در سطح بازیکنان قدیمی‌تر بازی کند، یعنی سطح لیگ برتر پایین است و اوضاع خوبی در لیگ حاکم نیست.

تیم ملی فوتبال ۴ فروردین با کره جنوبی و ۹ فروردین نیز با لبنان در مقدماتی جام جهانی روبرو خواهد شد.

7474