عجیب ترین کمک داور جهان را بشناسید

عجیب ترین کمک داور جهان را بشناسید

پایگاه خبری فوتبالی- کمک‌داور جوان غنایی به یکی از سوژه‌های شبکه‌های‌ اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، بعد از گذشت نزدیک به دو ماه که اتفاقات جام ملت‌های آفریقا، سوژه‌ی اول رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کرد، حالا لیگ برتر یکی از کشورهای آفریقایی جور این مسابقات را کشید. در هفته‌ی بیستم رقابت‌های دسته اول غنا، تیم فوتبال کوتوکو، صدرنشین رقابت‌ها در خانه میزبان گلداستارز بود که با نتیجه‌ی ۰-۵ پیروز میدان شد.

اما در جریان این برد قاطعانه اتفاقی نادر رخ داد. روی گل دوم کوتوکو که توسط امفیجی به ثمر رسید، کمک داور مسابقه، تئوفیلو اکوییره پا به پای مهاجم پیش رفت، اما نه در امتداد خط طولی زمین که در داخل مستطیل سبز. کمک داور که گویا حسابی محو جریان بازی شده بود، چندین متر وارد زمین شده بود و در لحظه‌ی به ثمر رسیدن گل، نزدیک خط محوطه‌ی جریمه بود.

داور جوان غنایی که تحصیلات آکادمیک‌ خود را در زمینه علم داده پشت سر گذاشته و هفت سال است که به صورت رسمی کمک داوری می‌کند، در جریان بازی امروز یکی از بامزه‌ترین اتفاقات فوتبالی سال ۲۰۲۲ را ثبت کرد. اتفاقی که نمونه آن را در سطح حرفه‌ای کمتر به خاطر می‌آوریم.

بعضی از کاربران فضای مجازی با شوخی او را به عنوان یار دوازدهم تیم کوتوکو معرفی می‌کنند. بعضی دیگر از کاربران غنایی هم با اموجی‌های خنده حرکت تئوفیلو را بازنشر کرده‌اند. 

آکوییره که در سال ۲۰۲۱ از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده، در حساب کاربری‌اش در شبکه‌ی لینکدین خودش را ریاضی‌دان و متخصص علم داده و آمار معرفی کرده. موضوعی که مزید بر علت شده تا اشتباه جالب او بیشتر به چشم بیاید. چرا که چنین اشتباه محاسباتی‌ای در دویدن، از داوری با سن پایین او اصلا قابل پیش‌بینی نبود.

7474