گزارش: تاثیرگذارترین مربیان در راه قهرمانی لیگ!

گزارش: تاثیرگذارترین مربیان در راه قهرمانی لیگ!

پایگاه خبری فوتبالی- بعد از انجام دربی پایتخت، سرخابی‌ها 7 دیدار سرنوشت‌ساز را در مسیر رو به پایان لیگ بیست و یکم در پیش دارند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، سال 1400 برای استقلال و پرسپولیس با انجام دربی 98 به پایان می‌رسد، آن‌هم در شرایطی که استقلال با 51 امتیاز صدرنشین است و پرسپولیس با 45 امتیاز رتبه‌ی دوم را در اختیار دارد و شاید حساس‌ترین دربی از حیث اهمیت در مسیر قهرمانی در یک دهه گذشته، پنجشنبه 26 اسفندماه در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

بعد از رویارویی مستقیم شاگردان فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی، دو تیم 7 دیدار فینال‌گونه را در پیش دارند؛ با توجه به فاصله گرفتن سپاهان از صدر جدول، رقابت اصلی قهرمانی لیگ 21 میان دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران است و 7 بازی سرنوشت‌ساز انتظار بازیکنان سرخابی را می‌کشد.

برنامه 7 بازی آینده استقلال (بعد از دربی 98):

استقلال - پیکان

سپاهان - استقلال

استقلال - شهرخودرو

فولاد - استقلال

استقلال - آلومینیوم

مس رفسنجان - استقلال

استقلال - نفت مسجدسلیمان

برنامه 7 بازی آینده پرسپولیس (بعد از دربی 98):

هوادار - پرسپولیس

پرسپولیس - پیکان

ذوب‌آهن - پرسپولیس

پرسپولیس - سپاهان

تراکتور - پرسپولیس

پرسپولیس - شهرخودرو

فجرسپاسی - پرسپولیس

نگاهی به دیدارهای باقیمانده دو تیم نشان می‌دهد که سه رقیب مشترک در مسیر رو به پایان لیگ بیست و یک برای استقلال و پرسپولیس وجود دارد؛ آبی‌ها در هفته‌ی بیست و چهارم باید به مصاف پیکان بروند و در هفته‌ی بیست و پنجم شاگردان مجتبی حسینی میهمان پرسپولیس خواهند بود.

استقلال در هفته‌ی بیست و پنجم باید در اصفهان و ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف شاگردان محرم نویدکیا برود و سپس زردپوشان سپاهان در هفته‌ی بیست و هفتم در ورزشگاه آزادی میهمان شاگردان یحیی گل‌محمدی هستند.

تیم قعرنشین شهرخودرو که با پیروزی مقابل فجرسپاسی امید زیادی به بقا در لیگ برتر دارد، آخرین حریف مشترک سرخابی‌هاست؛ آبی‌پوشان پایتخت در مسابقه‌ی هفته بیست و ششم در ورزشگاه آزادی پذیرای شهرخودرو هستند و سپس در هفته ماقبل پایانی لیگ، شاگردان سیدعباسی در ورزشگاه آزادی باید مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کنند.

به جز موضوع سه حریف مشترک با هدایت مجتبی حسینی، محرم نویدکیا و داوود سیدعباسی که می‌توانند مربیان اثرگذار در مسیر تعیین قهرمان لیگ 21 قلمداد شوند، باید به میزبانی بیشتر استقلال نسبت به حریف سنتی‌اش در 7 هفته‌ی پایانی لیگ اشاره داشت.

استقلال 4 دیدار خود را در تهران برگزار می‌کند و باید برای مصاف با سپاهان، فولاد و مس به ترتیب به اصفهان، اهواز و رفسنجان سفر کند.

در مقابل پرسپولیس 3 مسابقه شانس میزبانی دارد اما در واقع 4 دیدارش در تهران خواهد بود؛ چرا که بعد از دربی، شاگردان گل‌محمدی باید در مقابل هوادار در ورزشگاه دستگردی به میدان بروند. سفر به اصفهان برای دیدار با ذوب‌آهن، رویارویی با تراکتور در تبریز و سپس هفته‌ی پایانی، مصاف فجرسپاسی در شیراز، 3 مسابقه‌ی خارج از تهران پرسپولیس تا پایان فصل است.

۴۱۵۴