دبیر: وزیر ورزش برکنارم کند دستش را می‌بوسم/ کمیته المپیک و وزارت ورزش می‌خواستند انتخابات به تعویق بیفتد

دبیر: وزیر ورزش برکنارم کند دستش را می‌بوسم/ کمیته المپیک و وزارت ورزش می‌خواستند انتخابات به تعویق بیفتد

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون کشتی گفت: به سجادی، وزیر ورزش گفتم من را بردار ولی تا وقتی هستم محکم کار می‌کنم و حرفم را می‌زنم.

به گزارش فوتبالی، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشتی باید به جایگاه خودش برسد. علی دبیر مهم نیست من دنبال بولد شدن نیستم. حق کشتی بالاتر از این حرف‌هاست. کشتی بالا برود همه جامعه کشتی بالا می‌رود.  این تازه شروع کار ماست و مسابقات صربستان برای ما مهم است و با تیم قوی می‌رویم.
وی در مورد مجمع جنجالی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: وقتی کل اعضای مجوع رای دادند منم عضو مجمع هستم و تمکین می‌کنم.  من روی بودجه صحبت کردم و اینکه اعضای هیئت اجرایی باانگیزه نیستند. ما دی ماه 96 هیئت اجرایی را تحویل دادیم که بودجه کشتی 5 میلیارد بود. از سال 97 بودجه کم شد، اینها از خدا نمی‌ترسند و دروغ می‌گویند. یکی از اعضای هیئت اجرایی گفت که می‌خواستیم حال رئیس فدراسیون را بگیریم، لازم باشد اسمش را می‌گویم که بودجه کشتی به 2 میلیارد رسیده است.

دبیر ادامه داد: گفته‌اند هر فدراسیون به هزار امتیاز برسد سقف چهار میلیارد بودجه می‌گیرد. کشتی دو رشته است. شاخص شما ایراد دارد.  آزاد و فرنگی ما این امتیاز را رد کردند.  فدراسیون های دیگر هم کم می‌گیرند ولی کشتی 12 سهمیه می‌گیرد.  گفتند 200 درصد روی بودجه ما گذاشتند که واقعیت ندارد. من شخصا با هیچ کسی اختلاف ندارم. من حق لابی شخصی ندارم، من را انتخاب کردند که حق کشتی را بگیرم.  من اگر غیرواقع حرف زدم بگویید، چرا از 216 میلیارد بودجه کمیته، کشتی باید 8 میلیارد بگیرد. پولی که 4 کشتی‌گیر ما را که کمیته بین المللی المپیک می‌دهد و کمیته به حساب فدراسیون می‌ریزد را هم به حساب ما می‌زنند. صالحی امیری مدیری قوی است و خوب کار کرده و ارتباط برقرار کرده و حتما از جنبه مدیریتی خوب بوده و تا بازی‌های آسیایی هم هست.

وی در مورد اینکه آیا در تصمیمش درخصوص اعزام تیم سوم به بازی‌های آسیایی تجدید نظر نخواهد کرد؟  گفت:  ما همین الان قرار است تیم را به مغولستان بفرستیم، آسیایی برای ما مهم نیست و به چشم تدارکاتی به آن نگاه می‌کنیم، مسابقات جهانی و المپیک برای ما مهم است. تیم در آسیایی دهم شود چه اتفاقی می افتد؟  60 نفر، نفری 40 میلیون تومان فقط بلیت‌شان می شود، چند داور S1 را می‌بریم و 12 شب حساب می‌کنند. در همه رده‌ها مسابقات آسیایی و جهانی داریم. کشتی‌گیر روزی 4 هزار کالری از دست می‌دهد،  تغذیه این کشتی باید چطور باشد که جبران کند. ساخت و ساز و اردو و...  هم داریم.

دبیر تاکید کرد: درخصوص اعزام جلسه با درستکار و بنا داشتیم و برای کشتی‌گیر مسابقات جهانی و المپیک در اولویت است. زمانی که مسابقات جهانی تهران تمام شد، نمی‌خواستم برای بازی‌های آسیایی کشتی بگیرم، من را در معذوریت قرار دادند.  رضا یزدانی سه تا طلای بازی‌های آسیایی دارد ولی مدال المپیک ندارد.  چه کسی می‌گوید عبدالله موحد چند مدال بازی‌های ‌آسیایی دارد؟

وی افزود: اگر واقعا می‌خواهند ما به هانگژو برویم، 10 روز فاصله بین دو مسابقه است. الان باید به من پول بدهند که تغذیه و تمرین و همه چیز فرق می‌کند که من تیم را به هر دو مسابقه اعزام کنم.  الان تیم اصلی ما به صربستان می‌رود و تیم دوم را به کمیته ملی المپیک می‌دهیم.  جلسه کارشناسی می‌گذارند و بعد کار خودشان را می‌کنند.  تیم دوم ما هم خوب است ولی باز باید کمک کنند اگر کشتی مهم است، کمک کنند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: به سجادی گفتم من را بردار ولی تا وقتی هستم محکم کار می‌کنم و حرفم را می‌زنم. وزیر ورزش برکنارم کند دستش را می‌بوسم. روز اول گفتم چونه ورزش کوچک است. رزومه هر کسی در کشتی مشخص است. وقتی کرسی ورزش در مجلس قوی باشد بودجه بالا می‌رود. امیر خادم بودجه ورزش را در مجلس بالا آورد. از نمایندگان مجلس ممنونم خدا خیرشان دهد کمک کردند.

دبیر در مورد چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی تصریح کرد: یک نفر را که حقش از المپیک و جهانی خورده شد اسم ببرید. هم از محمد بنا و هم از پژمان درستکار ممنونم. کشتی آزاد با فرنگی فرق می‌کند.  عدالت در دو رشته فرق می‌کند. کشتی آزاد گفته همه باید کشتی بگیرند ولی کشتی فرنگی مرحله به مرحله نفراتش را اضافه می‌کند. نروژ برای ما مهم بود. مهم این است حق کسی خورده نشود و از هر دو مربیانم ممنونم، به هر دوی آنها اطمینان دارم.

قهرمان پیشین المپیک در مورد اینکه فکر می‌کند مسابقات جهانی واقعا بدون روس‌ها برگزار می‌شود،  خاطرنشان کرد: ورزش جهان سیاسی است. لابی‌هایی وجود دارد ولی در مورد روسیه تعارف نداریم، کشتی دنیا بدون روسیه؛ آمریکا و ایران هیچی نیست و امیدوارم روسیه حتما حضور داشته باشد. دعوتنامه برای آمریکا هم فرستادم که برای مسابقات ما به ایران بیایند. دوست دارم همیشه با هم در رقابت باشیم. همین پوتین و اوباما نامه امضا کردند که کشتی از المپیک حذف نشد.

علیرضا دبیر در خصوص روسای کم کار هیئت‌ها گفت: من ادبیات جنوب شهری خودم را دارم، گفتم رئیس هیئت‌های غیرفعال که وقت نمی‌گذارند و مربیان بی‌سواد مشکل کشتی ما هستند. حسن یزدانی زیر کتف را در همه دنیا بهتر از همه یاد می‌دهد و زیرگیری را کامران قاسمپور؛ هیئت‌های کشتی را نقد کنید.

وی در مورد دعوت از تیم آمریکا برای شرکت در جام تختی تصریح کرد: آمریکایی‌ها ما را برای دیدار دوستانه دعوت کردند ولی به تیم ناقص ویزا دادند. ما آنها را برای جام تختی دعوت کردیم و خوب است بیایند و این به نفع کشتی ماست. به همه آنها هم ویزا می‌دهیم و از همه آمریکایی‌ها پذیرایی خواهیم کرد.

دبیر بار دیگر در مورد مجمع اخیر کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش دو ضلع قدرت ورزش ما هستند و می‌خواستند انتخابات عقب بیفتد و به مهر موکول شود حالا من چه چیزی می‌گفتم. گفتم می‌خواهید انتخابات اردیبهشت یا مهر باشد و هر کدام تصمیمات خودش را دارد. من صادقانه حرف زدم و با کسی نیستم و نبودم. 

رئیس فدراسیون کشتی در مورد چرایی تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک عنوان کرد: خودتان می‌دانید یکی از دلایلش نزدیک بودن به بازی‌های آسیایی بود و اینکه روی گزینه خودشان کار کنند.

وی درخصوص اینکه آیا برای ریاست کمیته ملی المپیک کاندیدا خواهد شد؟،  افزود:  من همین جا هستم و مسئول کشتی هستم و همینجا کار می‌کنم و کار را جلو خواهم برد.

دبیر ضمن تشکر از مربیان تیم‌های ملی در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به کشتی در سال 1400 می‌دهد؟، گفت: بدون تعارف نمره سه می‌دهم.  قول می‌دهم محیط آماده باشد نتیجه بهتری می‌گیریم.

وی در خاتمه گفت: المپیک پاریس با فاصله اولویت ماست، جهانی 2023 اولویت بعدی ماست که هم قهرمانی جهان و هم سهمیه هست؛ بعد مسابقات جهانی صربستان. هر جایی را بگویند اولویت شماست باید پولش را بدهند.

6641