لیگ برتر والیبال| شهداب ترمز پیکان را کشید/ یزدی‌ها در یک قدمی قهرمانی

لیگ برتر والیبال| شهداب ترمز پیکان را کشید/ یزدی‌ها در یک قدمی قهرمانی

پایگاه خبری فوتبالی- تیم مقاومت شهداب یزد در نخستین مسابقه فینال لیگ برتر مردان سال 1400 موفق به شکست پیکان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها شد.

به گزارش فوتبالی، فینال مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» به صورت دو برد از سه مسابقه از امروز (شنبه 21 اسفند) با رقابت‌ دو تیم پیکان تهران و مقاومت شهداب یزد آغاز شد .دیدار نخست دو تیم از ساعت 15 و 30 دقیقه امروز شروع شد و مقاومت شهداب یزد سه بر صفر حریف خود را شکست داد تا پیکان در کویر یزد گرفتار شود.

شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم مقاومت شهداب یزد در ست نخست این مسابقه 25 بر 22 به پیروزی رسیدند تا خط و نشان برای پرافتخارترین تیم لیگ برتر مردان کشیده باشند. یزدی‌ها در ست دوم نیز به بازی زیبای خود ادامه دادند و موفق به شکست پیکان با امتیاز 25 بر 20 شدند تا در آستانه پیروزی در نخستین گام مسیر دشوار قهرمانی قرار گیرند.

تیم پیکان که در دو مرحله یک چهارم نهایی و نیمه‌نهایی حریفان خود را در دو مسابقه متوالی شکست داده بود و بدون شکست راهی دیدار نهایی شده بود، در ست سوم این دیدار نیز 30 بر 28 مغلوب مقاومت شد تا نخستین شکست خود در مرحله پلی‌آف را تجربه کند.

به این ترتیب تیم مقاومت شهداب یزد در نخستین گام فینال لیگ برتر سال 1400 به پیروزی دست یافت تا برای بالای سر بردن جام سی‌وپنجم تنها به یک برد دیگر نیاز داشته باشد.

نادر انصاری و حمید حق‌بین ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که به مدت 118 دقیقه طول کشید. کیوان عابدزاده، میثم پارسه و قادر صادقی نیز به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک میهمان ویژه این دیدار بود. عبدالحمید احمدی مشاور وزیر ورزش و جوانان نیز از دیگر تماشاگران دیدار نخست فینال لیگ برتر مردان بود.

دیدار دوم فینال روز دوشنبه 23 اسفند برگزار خواهد شد و در صورت نیاز به مسابقه سوم، دو تیم روز چهارشنبه 25 اسفند به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تیم والیبال پیکان تهران با 19 مدال از جمله 12 مقام قهرمانی، پرافتخارترین تیم لیگ برتر مردان است و در طرف مقابل مقاومت شهداب یزد برای نخستین بار حضور در فینال را تجربه می‌کند.

اسماعیل‌نژاد امتیازآورترین بازیکن دیدار نخست فینال

امین اسماعیل‌نژاد از تیم مقاومت شهداب یزد با کسب 28 پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. در تیم پیکان نیز حمزه زرینی با 16 امتیاز، بهترین بازیکن بود.

بازیکن شماره 18 شهداب (اسماعیل‌نژاد) در دو دیدار دیگر تیم مقاومت در مراحل یک چهارم نهایی (6 اسفند) و نیمه‌نهایی (13 اسفند) امتیازآورترین بازیکن شده بود.

تیم مقاومت شهداب یزد در مجموع ست‌های این مسابقه 80 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 53 پوئن در حمله، 11 امتیاز در دفاع، یک پوئن سرویس و 15 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم پیکان بود.

پیکان نیز در این مسابقه در مجموع 70 امتیاز کسب کرد که شامل 46 امتیاز حمله، 10 دفاع، دو پوئن سرویس و 12 امتیاز از اشتباهات بازیکنان نماینده یزد بود.

اکبری: اشتباهات فردی زیادی داشتیم

پیمان اکبری در خصوص شکست تیمش در نخستین بازی فینال، گفت: بازی سختی بود. این رقابت برای هر دو تیم بسیار مهم بود. با توجه به این‌که تیم‌های قدرتمند شهرداری ارومیه و سپاهان را با شکست بدرقه کردیم، شاید بازیکنانم با همان طرز تفکر در بازی مقابل شهداب یزد وارد زمین شدند. درصورتی که هر بازی شرایط خاص خود را دارد. امروز تلاش‌مان را کردیم ولی تلاشی که نیازمند این بازی بود را نداشتیم. دچار یکسری اشتباهات فردی شدیم. در برخی لحظات به هیچ‌وجه نباید دچار بهم‌ریختگی در داخل تیم‌ می‌شدیم ولی این اتفاق افتاد.

سرمربی پیکان تهران با اشاره به بازی برگشت دو تیم در مرحله فینال، افزود: بازی امروز تمام شد و هنوز یک بازی دیگر داریم. انشاا… در بازی دوم با تمام قدرت ظاهر می‌شویم و این‌طور نیست که دیگر هیچ شانسی نداشته باشیم. اگر جبران کردیم که نوش جان بچه‌ها، اگر هم جبران نشد فدای سر بازیکنانم. چون اصلا نمی‌خواهم در شرایط استرس بازی کنند و دوست دارم با همان توانمندی که تاکنون بازی کردند، در بازی دوم حاضر شوند و به جز این، هیچ انتظار دیگری از آن‌ها ندارم.

طلوع‌کیان: با یک پیروزی کاپ قهرمانی نمی‌دهند

علیرضا طلوع‌کیان ضمن تبریک به مجموعه مقاومت شهداب یزد و بازیکنان این تیم به خاطر پیروزی در بازی نخست فینال، گفت: تیم ما تجربه حضور در مرحله فینال را نداشت و این نخستین باری است که در جمع چهار تیم اول لیگ قرار گرفته. این درحالی است که پیکان بارها تجربه حضور در فینال را داشته و سابقه 12 عنوان قهرمانی در لیگ برتر و هفت قهرمانی در آسیا را در کارنامه دارد. از سال 89 به بعد فکر می‌کنم پیکان در پنج فینال بازی کرده ولی شهداب چنین شرایطی نداشته است.

سرمربی مقاومت شهداب یزد افزود: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و بازیکنانم به‌خوبی می‌جنگند. می‌دانید که همه رقابت‌های فینال را نگاه می‌کنند. به همین دلیل دوست داریم والیبالی زیبا و تاکتیکی به نمایش بگذاریم تا همه لذت ببرند. برگرداندن بازی در نتیجه 24 بر 21 در ست سوم کار هر کسی نیست و من به همه بازیکنانم به خاطر تلاش‌شان افتخار می‌کنم.

وی با تاکید بر این‌که با یک پیروزی به هیچ تیمی کاپ قهرمانی نمی‌دهند، گفت: حتما باید در یک بازی دیگر هم به پیروزی برسیم و برای رسیدن به این هدف برنامه داریم. سعی می‌کنیم با همین انرژی و روحیه جنگندگی راه‌مان را ادامه دهیم.

۴۱۵۴