لیگ برتر والیبال| پیکان در تکاپوی جام سیزدهم، یزدی‌ها در سودای نخستین قهرمانی

لیگ برتر والیبال| پیکان در تکاپوی جام سیزدهم، یزدی‌ها در سودای نخستین قهرمانی

پایگاه خبری فوتبالی- فینالیست‌های لیگ برتر والیبال در شرایط یکسان برای کسب جام سی‌وپنجمین به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، دو تیم پیکان تهران و مقاومت شهداب یزد در فینال مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» که از بیست‌ویکم تا بیست‌وپنجم اسفندماه برگزار می‌شود به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

مرحله نیمه‌نهایی مسابقات روزهای سیزدهم و پانزدهم اسفندماه با حضور چهار تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، پیکان تهران، فولاد سیرجان ایرانیان و مقاومت شهداب یزد برگزار شد و نمایندگان تهران و یزد با پیروزی مقابل حریفان، جواز حضور در فینال را کسب کردند.

دور رفت فینال لیگ برتر شنبه (21 اسفندماه) به میزبانی سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد. در نخستین بازی فینال مقاومت شهداب یزد درحالی رو در روی پیکان قرار خواهد گرفت که شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم مقاومت شهداب مرحله گروهی را با 18 برد، 50 امتیاز و ایستادن در رتبه دوم جدول به پایان بردند تا حریف مس‌رفسنجان در مرحله پلی‌آف شوند. یزدی‌ها در این مرحله دو پیروزی متوالی مقابل شاگردان اسماعیل بادرنگین کسب کردند و راهی نیمه‌نهایی شدند تا با غلبه در هر دو بازی این مرحله مقابل فولاد سیرجان ایرانیان، نخستین تیم فینالیست لیگ برتر لقب گیرند.

پیکان تهران نیز مرحله گروهی را با 16 برد، 48 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه چهارم به پایان برد. شاگردان پیمان اکبری به ترتیب در مرحله پلی‌آف و نیمه‌نهایی، 4 پیروزی متوالی مقابل شهرداری ارومیه (2 برد) و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان (2 برد) کسب کردند و دومین فینالیست لیگ 1400 شدند.

تقابل دو تیم در مرحله فینال درحالی آغاز خواهد شد که مقاومت شهداب یزد در هفته سیزدهم دور رفت مرحله گروهی با نتیجه سه بر یک مقابل پیکان متحمل شکست و دیدار برگشت (هفته بیست‌وششم) دو تیم با نتیجه سه بر دو به سود یزدی‌ها تمام شد. به این ترتیب دو تیم مرحله پلی‌آف و نیمه‌نهایی را با شرایط یکسان پشت سرگذاشتند و در مرحله گروهی هم هر کدام یک پیروزی مقابل هم کسب کردند اما در پایان مرحله گروهی این شاگردان علیرضا طلوع‌کیان بودند که با کسب 2 پیروزی بیش از خوردوسازان، دو پله بالاتر از آن‌ها قرار گرفتند.

با این حال تیم والیبال پیکان تهران که با 19 مدال و 12 مقام قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ برتر مردان است در فصل 1400 لیگ برتر به روزهای اوج گذشته برگشته و در طرف مقابل مقاومت شهداب یزد برای نخستین بار است که حضور در فینال را تجربه می‌کند و با این حساب برای فتح اولین سکوی قهرمانی، سرشار از انگیزه است. حالا باید منتظر ماند و دید در پایان این مرحله، کدام تیم در جدال تاکتیکی، ذهنی، روحی و جسمی، پیروز میدان خواهد شد.

گفتنی است مرحله فینال به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار می‌شود. در صورت نیاز، بازی سوم در روز چهارشنبه (25 اسفندماه) برگزار خواهد شد.

۴۱۵۴