انتقاد رئیس کمیته تعلیق شده بدوی صدور مجوز حرفه‌ای از واگذاری سرخابی ها: این خصوصی بازی است نه خصوصی سازی!

انتقاد رئیس کمیته تعلیق شده بدوی صدور مجوز حرفه‌ای از واگذاری سرخابی ها: این خصوصی بازی است نه خصوصی سازی!

پایگاه خبری فوتبالی- رییس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای عقیده دارد برخی افراد در داخل کشور اطلاعات اشتباهی به ای. اف. سی داده‌اند!

به گزارش فوتبالی، سعید عباسی در واکنش به خبر تعلیق فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت:"ما تابع قوانین هستیم و سعی کردیم علاوه بر سخت‌گیری که انجام دادیم، قانون را اجرا کنیم تا جای شبهه‌ای وجود نداشته باشد هر چند معتقد هستم در سال‌های گذشته هم باید این کار انجام می‌شد، اما گویا اجرای قانون به مذاق برخی آقایان خوش نیامده و دست به تحرکاتی علیه کمیته زده‌اند و اطلاعات دروغین را در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا گذاشته اند."

عباسی افزود: "سخت‌گیری‌های ما تبعات خوبی در ظاهر داشته و موجب خصوصی‌سازی این دو تیم البته طبق ادعای وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی شده است هر چند من معتقدم این خصوصی‌بازی است نه خصوصی سازی، چون حضور در بازار سرمایه قاعده و قوانین خاص خود را دارد که به اعتقاد من این کار به درستی انجام نشده است."

از رییس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای سازی در واکنش به مدل واگذاری سرخابی‌ها پرسیدیم. پاسخ او را بخوانید: "من فکر می‌کنم این یک نوع دور زدن علی‌الحساب است و فعلا یک کمبود بودجه را می‌خواهند به این شکل جبران کنند. افرادی که به بورس مسلط هستند کاملا در جریان این نوع واگذاری قرار دارند و روی صحبت‌های من صحه خواهند گذاشت، وقتی 88 درصد قضیه دست خود سیستم و دولت است این یعنی غالب قضیه همچنان در اختیار دولت قرار دارد."

مورد بعدی صحبتهای عباسی، درباره جشن خصوصی‌سازی است: "آقایان جشن زیاد می‌گیرند اما امیدوارم با این اقدام سال آینده هم موجبات حذف سرخابی‌ها را استارت نزنند، چون کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال نشان داد با هیچکدام از کشورهای عضو و باشگاه‌های ایرانی تعارف ندارد. من در شرکت بورس کار کردم و مدیرعامل شرکت بورسی بودم. این شکل واگذاری درست نیست. این حق تقدم است و نیاز به یک واکاوی جدی دارد. دولت هم دوست ندارد این دو تیم را از دست بدهد و به هر شکل می‌خواهد همچنان روی این دو تیم احاطه داشته باشد."

7655