موسوی: استقلال 2 بازی آینده را ببرد 80 درصد قهرمان است/ چرا باشگاه‌ها وقتی در آسیا حضور ندارند بازیکن خارجی می‌خرند ؟

موسوی: استقلال 2 بازی آینده را ببرد 80 درصد قهرمان است/ چرا باشگاه‌ها وقتی در آسیا حضور ندارند بازیکن خارجی می‌خرند ؟

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: اگر استقلال بازی با نفت آبادان و دربی را ببرد 80 درصد از راه قهرمانی را طی کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، علی موسوی در خصوص شرایط تیم استقلال قبل از بازی با نفت آبادان اظهار داشت:شرایط استقلال به شکلی است که به خاطر 2 بازیکن سرباز و جدایی آنها از نظر روحی و روانی کمی به هم ریختند ولی با توجه به اختلافات امتیازاتی که در این یکی دو هفته ایجاد شد شرایط کمی تغییر کرد..الان بهترین فرصت برای استقلال است که بازیکنان در بازی های آینده مثل بازی با نفت آبادان با تمام وجود بازی کنند. اگر استقلال در بازی جمعه ببازد تیم رقیب می‌تواند بهترین استفاده را داشته باشد. استقلال در این فصل کم اشتباه کرده و امیدوارم در این هفته‌ها هم با توان در مسابقات حاضر شوند و اشتباهی نداشته باشند تا به قهرمان دست پیدا کنند.

وی در خصوص اینکه برخی از کارشناسان معتقدند برنده دربی قهرمان لیگ می شود گفت: اگر استقلال بازی با نفت آبادان و دربی را ببرد 80 درصد از راه قهرمانی را طی کرده است. کسب دو پیروزی در بازی جمعه و دربی باعث می‌شود حریف هم از نظر روحی و هم از لحاظ روانی افت کند. الان شرایط به شکلی است که برای هواداران استقلالی خیلی مهم است که دربی را ببرند. این بازی برای هر دو تیم و طرفدارانش حتی از قهرمانی هم مهمتر است.

مهاجم اسبق استقلال در خصوص انتقاداتی که به رودی ژستد می‌شود گفت: ژستد به شکلی که برایش هزینه و سر و صدا شد جوابگو نبوده و نتوانسته مشکلات خط حمله را حل کند. در مقابل یامگا همیشه موثر بوده و با عملکردش در نتایج استقلال تاثیرش را نشان داده. با گذشته‌ای که از ژستد سراغ داشتیم خیلی بیشتر از او انتظار می‌رفت ولی او در حد یک بازیکن معمولی در ایران جواب داد. 

موسوی تصریح کرد: کسی که این بازیکن را خریده باید از او استفاده کند. معمولا همه بازیکنان خارجی که خریده می‌شوند  باید در ترکیب باشند چون اگر بازی نکنند انتقاد می‌شود که چرا اصلا جذب شدند. هم استقلال و هم پرسپولیس خریدهایی کردند که باید به آنها انتقاد شود.این دو تیم نه در آسیا حضور دارند و نه نیازی به خرید بازیکنان خارجی است. اگر  دو تیم در آسیا حضور داشتند خرید بازیکن خارجی باعث آبروداری می شد ولی این خریدهای استقلال و پرسپولیس هزینه‌های اضافه‌ای است که فقط در لیگ ایران انجام می‌شود.مثلا در عربستان و امارات برای بازیکنان خارجی فقط برای موفقیت در آسیا و رسیدن به جام باشگاه‌های جهان هزینه می‌شود اما الان دو باشگاه هیچ تورنمنت مهمی به جز بازی در ایران ندارند و نباید این همه برای بازیکنان خارجی هزینه صورت بگیرد.

۴۱۵۴