مازیار: استقلال و پرسپولیس هر دو مشکل هجومی دارند

مازیار: استقلال و پرسپولیس هر دو مشکل هجومی دارند

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس فوتبال معتقد است که از یک فوتبال نتیجه گرا نباید انتظار بازی زیبا داشت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، اصغر مازیار درباره‌ی شرایط مسابقات لیگ برتر گفت: من هر دو بازی مهم دیشب میان تیم‌های بالای جدولی استقلال و گل گهر و پرسپولیس و صنعت نفت را دیدم؛ معتقدم که وقتی داریم از بار فنی تیم حرف می‌زنیم نباید یک بازی مد نظر ما باشد. باید کل روند یک تیم در طول فصل بررسی شود، وقتی تیم‌های استقلال و پرسپولیس و سپاهان نتیجه گرفته‌اند پس عملکرد فنی‌شان خوب است.

مازیار با اشاره به اینکه فقط زمانی بحث فنی به بازی زیبا معطوف می‌شود که ما بخواهیم از حیث مقایسه نگاه کنیم، مثلا لیگ ایران را با ژاپن قیاس کنیم. در این صورت به این نتیجه می‌رسیم که مثلا میانگین گل‌های لیگ ایران پایین‌تر از ژاپن است.

او در واکنش به بحث‌های زیادی که در مورد زیبا بازی نکردن استقلال مطرح است، افزود: شاید بازی یک تیم مورد پسند ما نباشد ولی از لحاظ فنی حتما استراتژی آن تیم درست بوده است که آنها صدرنشین جدول هستند.

مازیار درباره‌ی مصاف استقلال و گل گهر گفت: ما بازی زیبا را در فاز حمله می‌بینیم و به این ترتیب خط دفاع دچار مشکل می‌شود؛ استقلال در خط هافبک نیاز به هماهنگی دارد، چند هفته نیک نفس خوب بود و یکدفعه در این بازی حضور نداشت یا در فصل قبل ریگی مهره موثری بود که این فصل جایگزین نداشت. همین شرایط در پرسپولیس هم هست و بعد از جدایی نوراللهی این تیم در فاز هجومی و رو به جلو دچار مشکل شد.

اصغر مازیار در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال تدافعی و  برد با یک گل با حضور کی‌روش به فوتبال ایران تزریق شده گفت: من کاملا مخالفم، فوتبال ما نتیجه‌گرا شده و در این فوتبال مربیان و مدیران مجبور هستند برای کنترل هیجان هوادار و ثبات جایگاه خودشان دست به عصا باشند؛ حتی اگر دقت کنید بازیکنان با تجربه‌تری در لیگ هستند و افراد جدید معرفی نمی‌شوند. در مقابل ما در فوتبال روز دنیا در دیدار ال‌کلاسیکو می‌بینیم که 5-6 گل رد و بدل می‌شود چون در آنجا به بازی زیبا و جذب مخاطب فکر می‌شود.

او ادامه داد: در فوتبال ما کمتر گل روی ضربه آزاد و امثال آن دیده می‌شود؛ این یک مشکل اساسی است وقتی می‌بینید که سال‌های خیلی دور استقلال مقابل جوبیلو و یا در سال‌های اخیر پرسپولیس مقابل تیم‌های ژاپنی نتیجه نمی‌گیرد، علتش این است که بازیکنان ما به دلیل امکانات و شرایط یک هیچ از لحاظ روحی عقب‌ هستند. حرفه‌ای‌گری تیم‌های مثل عربستان، کره و ژاپن باعث شده آن تیم‌ها شرایط بهتری داشته باشند.

مازیار در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: امیدوارم که ما مربیان بیشتری را به شاغلین در لیگ اضافه کنیم و دست از احتیاط کاری برداریم و همه را به چشم رقیب نبینیم تا افکار جدید وارد فوتبال بشود.

7474