گزارش ویژه/ سیاوش یزدانی چطور سرباز ارتش شد؟

گزارش ویژه/ سیاوش یزدانی چطور سرباز ارتش شد؟

پایگاه خبری فوتبالی – مدافع سرباز استقلال که یگانش برای خدمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام شده بود به یکباره سر از ارتش درآورد. 

به گزارش فوتبالی، بسیاری پرسیده‌اند یزدانی چطور دوران خدمتش را در باشگاه ملوان سپری خواهد کرد در حالیکه قرار بود به تیم فجرشهیدسپاسی که زیر سپاه قرار دارد منتقل شود.

داستان از این قرار است که بر خلاف محمدحسین مرادمند که از همان روز اول محل خدمت او مشخص شده و قرار بود این بازیکن در پادگان نیروی دریایی ارتش در انزلی دوران آموزشی‌اش را پشت سر بگذارد، محل خدمت سیاوش یزدانی به صورت قطعی مشخص نشده بود.با این همه از امروز صبح اخباری منتشر شده مبنی بر آنکه او و محمدحسین مرادمند، به احتمال بسیار زیاد در ملوان با یکدیگر همبازی خواهند شد.

اینکه چطور یزدانی امکان بازی برای ملوان را پیدا کرده، سوالی است که می‌توان اینگونه جوابش را داد. تا زمانی که دوران خدمت آموزشی شروع نشود، از طریق رایزنی با مسئولان سازمان نظام وظیفه، امکان انتقال محل خدمت سربازی وجود دارد و گویا مدافع استقلال هم از همین طریق توانسته محل خدمتش را از سپاه به ارتش تغییر بدهد. در واقع سیاوش یزدانی بازیکن تیم فوتبال استقلال پس از صحبت در یک برنامه تلویزیونی توانست نظام وظیفه را مجاب کند تا محل خدمت او را از سپاه به نیروی دریایی تغییر دهند تا پس از آن بتواند در تیم فوتبال ملوان فعالیتش را ادامه بدهد تا غیبت نخورد و مشکلاتی برایش به وجود نیاید. 

در حالی که سمیعی سخنگوی باشگاه استقلال اعلام کرده بود که با توجه به پایان نقل و انتقالات سیاوش یزدانی  بازیکن سرباز این تیم تا مهرماه نمی‌تواند در تیمی بازی کند، با همکاری نظام وظیفه مشکل این بازیکن حل شده و او در تیم ملوان خدمت سربازی اش را سپری خواهد کرد اما نظام وظیفه روی مواضعش پافشاری کرد تا دو مدافع استقلال سرباز شوند و نتوانند در استقلال بمانند. ضمن اینکه این دو بازیکن حتی اگر به اردوی تیم ملی هم دعوت شوند، به دلیل حضورشان در دوران آموزشی نمی‌توانند در اردوی تیم ملی فوتبال ایران حضور پیدا کنند.

گزارش: چیا فوادی