واکنش فیفا به جنگ روسیه و اوکراین؛ روس‌ها تحریم شدند

واکنش فیفا به جنگ روسیه و اوکراین؛ روس‌ها تحریم شدند

پایگاه خبری فوتبالی - در پی جنگ و تنش هایی که میان روسیه و اوکراین رخ داده است، نهاد های مختلف نسبت به این مسئله واکنش نشان می دهند و اکنون فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا در واکنش به این جنگ، اقدام به تحریم روسیه کرده است.

به گزارش فوتبالی، فیفا با انتشار بیانیه‌ای که دارای چند بند است، فدراسیون فوتبال روسیه و به طور کلی فوتبال را در روسیه مورد تحریم قرار داده است و محدودیت هایی برای آن وضع کرده است، که این محدودیت ها بدین شکل هستند: هیچ رقابت بین‌المللی فوتبالی نباید در خاک روسیه برگزار شود. بازی‌های خانگی روسیه نیز باید در زمین بی‌طرف و بدون تماشاگر برگزار شوند. نمایندگان روسیه در مسابقات بین‌المللی در هر مسابقه‌ای حق استفاده از نام روسیه را ندارند بلکه باید از نام «اتحادیه فوتبال روسیه» استفاده کنند. در بازی‌هایی که نمایندگان اتحادیه فوتبال روسیه شرکت دارند، استفاده از پرچم و سرود ملی روسیه ممنوع است.

بدین ترتیب فدراسیون فوتبال روسیه، تیم ملی این کشور و همچنین باشگاه های روسی، با محدودیت هایی روبرو هستند و باید دید که این محدودیت ها تا چه زمانی برقرار خواهند بود چرا که در صورت ادامه این وضعیت برای طولانی مدت، فوتبال روسیه با مشکلی جدی مواجه می شود.

1470