مرگ دو فوتبالیست اوکراینی در پی حمله نظامی روسیه

مرگ دو فوتبالیست اوکراینی در پی حمله نظامی روسیه

پایگاه خبری فوتبالی - اتحادیه بین المللی بازیکنان فوتبال (فیفپرو) روز سه شنبه اعلام کرد که دو بازیکن اوکراینی در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین جان باخته اند.

به گزارش فوتبالی، ویتالی ساپیلو و دیمیترو مارتیننکو نام دو بازیکن 21 و 25 ساله ایست که جان خود را از دست داده اند. اتحادیه ملی فوتبالیست های جهان در بیانیه ای اعلام کرده است:" با خانواده، دوستان و هم تیمی های دو بازیکن جوان اوکراینی، ویتالی ساپیلو و دیمیترو مارتیننکو همدردی می کنیم، این دو اولین قربانیان فوتبال در ارتباط با این جنگ هستند. در آرامش بخوابید."

ویتالی ساپیلو در تیم جوانان کارپاتی لویو عضویت داشت و بنا بر اعلام باشگاهش در نبرد نظامی در مرزهای کیف در مقابله با ارتش روسیه جان خود را از دست داده است. مارتیننکو نیز بازیکن تیم گوستومل بوده است که در کنار خانواده اش در خانه حضور داشته اما یکی از بمب های ارتش روسیه در خانه وی فرود آمده است.

پیش از این فدراسیون ورزش های زمستانی اوکراین نیز اعلام کرده بود که یوهن مالیشف ورزشکار رشته دوگانه تیراندازی-اسکی که در حال سپری کردن خدمت سربازی خود بوده، جان خود را از دست داده است. وی در زمان مرگ خود در حال خدمت به نیروهای مقاومت اوکراین بوده است.

4125