با شش جانشین آبراموویچ در چلسی آشنا شوید

با شش جانشین آبراموویچ در چلسی آشنا شوید

پایگاه خبری فوتبالی - حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث شد تا رومن آبراموویچ تصمیم بگیرد که از مدیریت باشگاه چلسی کناره گیری کند و مدیریت امور را به بنیاد خیریه این باشگاه بسپرد.

به گزارش فوتبالی، خیلی ها می خواهند بدانند که منظور از بنیاد خیریه چلسی چیست چرا که آبراموویچ در تمجید از آنها گفته بود:"بهترین گزینه برای مدیریت منافع باشگاه هستند."

در حقیقت بنیاد خیریه چلسی را گروهی شش نفره به رهبری بروس باک اداره می کنند. باک سهامدار اصلی گروه "چلسی لیمیتد" است، شرکتی که آبراموویچ از آن برای خرید سهام باشگاه چلسی در سال 2003 استفاده کرد. باک عضو سابق یک گروه وکالت آمریکایی بوده است و در سال 2012 توسط تایمز به عنوان یکی از مهمترین وکلای بریتانیا معرفی شد. 

پل راموس دیگر فرد مهم در بنیاد خیریه چلسی است که در سال 2001 وارد باشگاه چلسی شد و در حال حاضر بیش از 20 سال است که در این شرکت عضویت دارد. نفر مهم دیگری که در لیست حضور دارد، جان دوین، وکیل سرشناسی است که مدیر ورزشی گروه وکلای "میوکل" بوده است. او در جلسات اتحادیه بازیکنان شرکت می کند و به بسیاری از باشگاه های انگلیسی مشورت می دهد.

در این دسته شش نفره یک زن به نام "اما هایس" 45 ساله نیز حضور دارد که سرمربی تیم زنان چلسی بوده است. وی از سال 2012 که سرمربی زنان چلسی شد، چهار قهرمانی  لیگ، سه قهرمانی جام حذفی و دو قهرمانی جام اتحادیه کسب کرده است. دیگر عضو بنیاد خیریه چلسی نیز پیارا پاور است. وی مدیر اجرایی سابق گروه "بیرونش بیانداز" بوده است، سازمانی که روی برابری حقوق کارگران فعالیت می کند و نوعی سازمان خیریه به شمار می رود. ششمین عضو این گروه هم سیاستمداری به نام "ُسر هوگو رابرتسون" است که نایب رئیس اتحادیه المپیک بریتانیاست که قبلا وزیر بازیهای المپیک بریتانیا بود و در برگزاری المپیک 2012 لندن نقش مهمی داشت. وی زمانی وزیر ورزش بریتانیا بوده و چهارده سال در دولت بریتانیا عضویت داشته است.

البته همچنان ماریا گرانوفسکایا مدیریت امور ورزشی چلسی را به عهده خواهد داشت، همان طور که در سالهای اخیر این زن نقش مهمی در تصمیم های ورزشی باشگاه چلسی داشته است. پیتر چک به عنوان مدیر ورزشی نیز در امور مربوط به قراردادها نقش مهمی خواهد داشت.

4125