5 نکته از بازی پرسپولیس و مس رفسنجان؛ رویارویی کلیدی

5 نکته از بازی پرسپولیس و مس رفسنجان؛ رویارویی کلیدی

پایگاه خبری فوتبالی- آخرین بازی هفته بیستم را می‌توان یکی از کلیدی‌ترین رویارویی‌های هفته و حتی نیم‌فصل دوم لقب داد. پرسپولیس نمی‌خواهد فاصله‌اش با استقلال و صدر جدول، بیشتر شود و با دانستن نتیجه بازی سخت رقیب برابر نساجی وارد زمین می‌شود. مس هم بعد از نتایج خوب حالا نیاز به ورق زدن تاریخش دارد با اولین برد برابر سرخابی‌ها.

* فاز هجومی خطرناک

  مس را می‌توان و باید پدیده لیگ 21 لقب داد. تیمی که از برنامه 3ساله‌اش جلوتر است و به همین دلیل شاید درنهایت تنبیه! شود. آنها درحالی برابر پرسپولیس قرار می‌گیرند که یک فاز هجومی درخشان دارند. بهترین گلزن فصل، گادوین منشاست با 11 گل که پیراهن مس را می‌پوشد. بهترین گلساز فصل هم بازیکنی است که برای مس بازی می‌کند: محسن آذرباد با 7 پاس گل. و خود مس هم با زدن 29 گل، صاحب بهترین خط حمله فصل است. و البته فراموش نکنیم آنها دروازه‌بانی دارند که این فصل پاس گل هم داده است. 

* نباختن ادامه‌دار

  درست از همان روزی که پرسپولیس در جشن قهرمانی لیگ نوزدهم به ذوب‌آهن در خانه باخت، روزهای نباختن از راه رسید. پرسپولیس در هیچ‌کدام از 26 بازی آخر خانگی‌اش شکست نخورده و با رکورد خودش در تاریخ لیگ برتر مساوی است. رکوردی که از روز باخت به تراکتور در لیگ 12 شروع و تا باخت مجدد به تراکتور در لیگ 14 ادامه داشت. حالا پرسپولیس با نباختن به مس، می‌تواند از خودش جلو بزند و رکوردش را به 27 میزبانی بدون شکست برساند که فقط یکی از بهترین آمار تاریخ لیگ برتر کمتر است. پرسپولیس این فصل در خانه فقط به هوادار و گل‌گهر امتیاز داده و برنده هر 5 میزبانی آخرش بوده است.

* بی‌علاقه به باخت

  همان‌قدر که پرسپولیس به زندگی بدون شکستش ادامه می‌دهد، مس هم چندان علاقه‌ای به باختن ندارد. پرسپولیس فقط در یکی از 39 بازی آخرش شکست خورده و 16 بازی آخرش را بدون باخت سپری کرده است. مس هم فقط در 2 تا از 16 بازی آخرش شکست خورده که یکی در همین ورزشگاه آزادی برابر استقلال بوده است. مس هم با پشتوانه 5 بازی بدون شکست وارد هفته بیستم می‌شود.

* طلسم ربیعی

  محمد ربیعی را می‌توان یکی از آن مربیانی دانست که با توجه به گذشته و مسیر سپری کرده‌اش، آینده درخشانی دارد. او اما یک طلسم عجیب و غریب دارد: نبردن سرخابی‌ها. سرمربی جوان مس روی نیمکت هر تیمی بوده، موفق به شکست دادن استقلال و پرسپولیس نشده است. او 4 بار با پرسپولیس بازی کرده و فقط یک بار توانسته مساوی کند که بازی رفت با همین مس بود. برابر گل‌محمدی هم اوضاع بهتر نیست چون ربیعی موفق به شکست دادن سرمربی پرسپولیس هم نشده و 2 مساوی و 2 باخت دارد.

* دور از کلین‌شیت

  هر دو تیم از نظر دفاعی چندان روی فرم نیستند و این را می‌توان از آمار کلین‌شیت‌های‌شان فهمید. مس فقط در 4 تا از 11 بازی آخرش کلین‌شیت کرده که معدل هر 3 بازی، یک بار اصلا خوب نیست. پرسپولیس هم اوضاع چندان بهتری ندارد چون در 14 بازی آخرش فقط 8 بار بدون گل خورده، زمین را ترک کرده است. تیم گل‌محمدی در 3 بازی آخرش فقط برابر آلومینیوم کلین‌شیت کرده. مس هم در 3 تا از 4 بازی آخرش، گل خورده. با زوم روی داود نوشی‌صوفیانی و حامد لک به عنوان دروازه‌بان‌های اصلی دو تیم، ردپای هر دو نفر در برخی از گل‌های خورده مس و پرسپولیس در این فصل به شدت ملموس است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی                      عکس از امین قاسمیان