حمایت لواندوفسکی از تصمیم فدراسیون فوتبال لهستان

حمایت لواندوفسکی از تصمیم فدراسیون فوتبال لهستان

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال لهستان تصمیم دارد به دلیل تجاوز روسیه به خاک اوکراین، از حضور در مقابل تیم ملی این کشور خودداری کند، تصمیمی که با حمایت کاپیتان تیم ملی لهستان همراه بوده است.

به گزارش فوتبالی، تیم‌های لهستان و روسیه در مرحله پلی‌ف صعود به جام جهانی 2022 قطر باید در مقابل هم قرار بگیرند و تیم برنده در دیدار نهایی به مصاف برنده بازی سوئد و جمهوری چک خواهد رفت.

اما به‌دلیل وقوع جنگ بین روسیه و اوکراین، فدراسیون فوتبال لهستان از تقابل با تیم‌ملی روسیه امتناع خواهد کرد. این تصمیم جالب‌توجه، توسط روبرت لواندوفسکی، کاپیتان تیم‌ملی لهستان نیز مورد حمایت قرار گرفته‌است.

لواندوفسکی می‌گوید که با تصمیم این کشور مبنی بر امتناع از رویارویی با روسیه موافق است. مهاجم باشگاه بایرن‌مونیخ طی توئیتی عنوان کرد: "تصمیم درستی است! نمی‌توانم بازی با تیم ملی روسیه را در شرایطی تصور کنم که تجاوزات مسلحانه در اوکراین ادامه دارد. فوتبالیست‌ها و هواداران روسیه مسئول این موضوع نیستند، اما ما نمی‌توانیم وانمود کنیم که هیچ اتفاقی درحال افتادن نیست."

کاپیتان تیم‌ملی لهستان همچنین در شبکه های اجتماعی حمایت خود را از مردم اوکراین اعلام کرد و گفت: "هر چیزی که در ورزش زیبا است با آنچه جنگ به ارمغان می آورد متناقض است. برای همه افرادی که برای آزادی و صلح ارزش قائل هستند، این لحظه زمان همبستگی با قربانیان تجاوز نظامی به اوکراین است."

دیدار دو تیم لهستان و روسیه قرار است در تاریخ 24 مارس در شهر مسکو برگزار شود.

9719