برترین گلزنان باشگاه‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا

برترین گلزنان باشگاه‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی- در این نوشته به 5 بازیکنی که بیشترین گل‌ها را در لیگ قهرمانان برای باشگاه‌های انگلیسی به‌ثمر رسانده‌اند، خواهیم پرداخت.

به گزارش فوتبالی، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا همواره امری هیجان‌انگیز برای باشگاه‌ها می‌باشد، اما این دستاورد برای باشگاه‌های انگلیسی ساده بدست نمی‌آید.

باشگاه‌های انگلیسی عملکردهای خوب زیادی را در لیگ قهرمانان به‌جا گذاشته اند، که همیشه این نمایش خوب منجر به قهرمانی نشده‌است.

در طول تاریخ، گل‌های زیادی در این رقابت‌ها توسط تیم‌های انگلیسی به‌ثمر رسیده‌است. در کمال تعجب بهترین گلزنان این باشگاه‌ها، همگی خارجی هستند.

بدون توقف قصد داریم 5 گلزن برتر باشگاه‌های انگلیسی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را بررسی کنیم.

شماره 5 – محمد صلاح

محمد صلاح بدون شک یکی از بهترین بازیکنان حال‌حاضر جهان است. مهاجم مصری لیورپول با عملکرد درخشان خود در خط‌حمله فرم فوق‌العاده‌ای در این فصل از خود نشان داده‌است.

صلاح تا کنون در 50 بازی 33 گل در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برای قرمزها به‌ثمر رسانده‌است و با توجه به شرایطی که از خود نشان می‌دهد، قطعا می‌تواند این رکورد را بهبود بخشد.

شماره 4 – تیری آنری

اسطوره باشگاه آرسنال در کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا با این باشگاه ناکام بود. آنری با بارسلونا قهرمان این رقابت‌ها شد.

در آرسنال علیرغم اینکه در فتح اروپا ناکام بود، تیری آنری با به‌ثمر رساندن 35 گل در 77 بازی با پیراهن آرسنال، بهترین گلزن این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپاست.

شماره 3 – رود فن‌نیسلروی

در تاریخ لیگ قهرمانان، همواره بازیکنان هلندی زیادی نگاه‌ها را به خود جلب کرده‌اند. یکی از این بازیکنان هلندی، رود فن‌نیستلروی بود، که او را یکی از بهترین مهاجمان عصر خود می‌دانستند. نیستلروی سه‌بار بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا شد.

این مهاجم هلندی در دوران حضورش در اولدترافورد، در تنها 43 بازی با پیراهن منچستریونایتد در این رقابت‌ها موفق به ثبت 35 گل شد. از تعداد 56 گل او در لیگ قهرمانان، 21 گل در سایر باشگاه‌ها به‌ثمر رسیده‌است.

شماره 2 – دیدیه دروگبا

دیدیه دروگبا بهترین گلزن غیرانگلیسی تاریخ باشگاه چلسی است. گل او در فینال لیگ قهرمانان اروپا فصل 2013-2012 و البته پنالتی او در آن دیدار، که آخرین پنالتی بازی بود و منجر به قهرمانی آبی‌ها شد، یکی از برجسته‌ترین لحظات این بازیکن در باشگاه لندنی است.

مهاجم ساحل‌عاجی چلسی 74 بار برای آبی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت و 36 گل به‌ثمر رساند.

شماره یک – سرخیو آگوئرو

سرخیو آگوئرو قطعا یکی از بازیکنان افسانه‌ای باشگاه منچسترسیتی است و بسیار جای تاسف دارد که به دلیل مشکلی قلبی نتوانست به فوتبال خود ادامه دهد.

آگوئرو با 247 گل، بهترین گلزن تاریخ باشگاه و با 184 در لیگ برتر، چهارمین گلزن برتر تاریخ این رقابت‌هاست. با وجود چنین دستاوردهای شخصی قابل‌توجهی، متاسفانه آگوئرو نتوانست با منچسترسیتی قهرمان لیگ قهرمانان شود.

علیرغم ناکامی در فتح اروپا، آگوئرو با 36 گل در 64 بازی برای سیتیزن‌ها، بهترین گلزن این باشگاه در لیگ قهرمانان اروپاست.

9719