نگاهی به پدیده فصل چمپیونزلیگ؛ لواندوفسکی و هالند را توی جیبش گذاشت!

نگاهی به پدیده فصل چمپیونزلیگ؛ لواندوفسکی و هالند را توی جیبش گذاشت!

پایگاه خبری فوتبالی - اگر بخواهیم یک ستاره ویژه را در لیگ قهرمانان اروپای 22-2021 مورد اشاره قرار بدهیم، باید از سباستین هالر اسم ببریم.

به گزارش فوتبالی، مهاجم آژاکس در اولین فصل حضورش در لیگ قهرمانان اروپا خوش درخشیده است. این بازیکن 27 ساله که تجربه حضور در وستهام را دارد، امسال در لیگ قهرمانان با یازده گل در هفت بازی عملکرد فوق العاده ای داشته است. این مهاجم ساحل عاجی بالاتر از لواندوفسکی با 9 و صلاح با هشت گل به آقای گل مسابقات تبدیل شده است و آمار بی نظیری داشته است. برخی از آمارهای شگفت انگیزش را مرور می کنیم:

یازده گل در چمپیونزلیگ: هالر در لیگ قهرمانان اروپای امسال با یازده گل در هفت بازی عملکرد بی نظیری داشته است. هرگز در طول تاریخ بازیکنی نتوانسته بود در هفت بازی اولش در چمپیونزلیگ یازده گل بزند. رکورد قبلی مربوط به هالند با یازده گل در 9 بازی بود. هالر در زمین بنفیکا با رود گولیت (فصل 76-1975) به عنوان رکورد دار گلزنی بازیکنی از آژاکس در یک فصل در اروپا برابری کرد.

گلزنی در هفت بازی متوالی: بازیکن ساحل عاجی در هر هفت بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است. او به ترتیب مقابل اسپورتینگ (چهار)، بشیکتاش (یک)، دورتموند (یک)، دورتموند (یک)، بشیکتاش (دو)، اسپورتینگ (یک) و بنفیکا (یک) گلزنی کرده است. فقط رونالدو در فصل 18-2017 به رکورد گلزنی در همه بازیهای مرحله گروهی رسیده بود. رکورد تاریخ متعلق به کریستیانو با یازده بازی متوالی گلزنی در سالهای 2017 تا 2018 است.

هر 49 دقیقه یک گل: هالر در این فصل در هر 49 دقیقه یک گل در چمپیونزلیگ زده که رکورد بی نظیری به شمار می رود. البته اگر به کل تورنمنت ها نگاه کنیم با هر 83 دقیقه یک گل امار درخشانی داشته است.

شانزده گل در لیگ هلند:مهاجم ساحل عاجی با 16 گل بهترین گلزن لیگ هلند هم هست و بالاتر از تیل قرار دارد که در فاینورد سیزده گل زده بود. هالر با 29 گل در 29 بازی فصل بی نظیری را داشته است. این بازیکن در اوترخت با 51 گل در 98 بازی در لیگ هلند درخشیده بود اما در این فصل عملکردش باورنکردنی بوده است.

فقط 27 سال سن دارد: مهاجم 190 سانتی متری در آکادمی اوسر رشد کرد و پس از حضور در اوترخت  راهی آینتراخت شد. او در وستهام متوقف شد تا این که در زمستان 2021 راهی آژاکس شد و در این تیم با 42 گل در 52 بازی بی نظیر بوده است. او در حال حاض ر هنوز سالهای درخشان زیادی پیش روی خود دارد.

قیمت 2.5 میلیون یورویی : آژاکس در ژانویه 2021 برای خرید ستاره ساحل عاجی 22.5 میلیون یورو هزینه کرد آن هم در حالی که وستهام برای خریدنش 50 میلیون یورو هزینه کرده بود. هالر در حال حاضر در ترانسفرمارکت 30 میلیون یورو می ارزد اما احتمالا به عنوان بهترین گلزن چمپیونزلیگ قیمتش افزایش پیدا خواهد کرد.

4125