5 مدافع بزرگ تاریخ فوتبال که قهرمان لیگ‌قهرمانان نشده‌اند

5 مدافع بزرگ تاریخ فوتبال که قهرمان لیگ‌قهرمانان نشده‌اند

پایگاه خبری فوتبالی- قصد داریم لیستی 5 نفره از مدافعان بزرگ تاریخ که لیگ قهرمانان اروپا را به عنوان یکی از معتبرترین رقابت‌های فوتبال در دنیا فتح نکرده‌اند را مرور کنیم.

به گزارش فوتبالی، لیگ‌قهرمانان‌اروپا که قبلا به عنوان European Cup شناخته می شد، نزدیک به 70 سال است که در حال برگزاری است. افتخارات یک باشگاه اروپایی خیلی اوقات با تعداد جام های کسب‌شده در لیگ قهرمانان اروپا سنجیده می‌شود. باشگاه‌های زیادی چند بار فاتح این مسابقات شده‌اند، که چهار باشگاه بیش از پنج بار آن را به‌دست آورده‌اند.

سرمربی افسانه ای منچستریونایتد، سر الکس فرگوسن، دو بار با این باشگاه قهرمان این رقابت‌ها شده است. او یک بار گفت: "حمله کردن شما را برنده بازی می‌کند، دفاع کردن شما را فاتح عناوین می‌کند." این اعتقاد شاید در لیگ قهرمان اروپا مناسب نباشد، زیرا در این رقابت‌ها یک خط‌دفاع قدرتمند کافی نیست.

پنج – جانلوکا زامبروتا

زامبروتا

جانلوکا زامبروتا یکی از بااستعدادترین مدافعان کناری تاریخ فوتبال ایتالیاست. مدافعی که توانایی بازی در هر دو سمت خط دفاع را داشت و علاوه‌بر قدرت بازی در خط دفاع، به‌دلیل قدرت تهاجمی بالای خود به عنوان وینگر نیز به‌کار گرفته می‌شد.

قهرمان جام جهانی 2006، با تیم‌های یوونتوس، بارسلونا و میلان لیگ‌قهرمانان را تجربه کرد اما هیچگاه موفق به قهرمانی در این رقابت‌ها نشد.

چهار – لیلیان تورام

تورام

لیلیان تورام یکی از بهترین مدافعان فرانسوی تمام دوران است. مدافع میانی سابق یوونتوس به همراه خروس‌ها قهرمان جام‌جهانی 1998 و یورو 2000 شد و جام کنفدراسیون‌های فیفا در سال 2003 را فتح کرد. با این وجود، تورام در سطح باشگاهی این‌چنین موفق نبود.

تورام هرگز فینال لیگ‌قهرماناناروپا را تجربه نکرد، چه برسد به اینکه بتواند قهرمانی در آن را جشن بگیرد. بزرگترین دستاورد باشگاهی تورام در رقابت‌های بین‌المللی، قهرمانی جام یوفا (لیگ اروپای امروزی) در سال 1999 بود. تورام رکورددار بازی ملی در تیم ملی فرانسه است.

سه – جورجو کیه‌لینی

کیه‌لینی

لیگ‌قهرمانان تنها افتخار مهم باشگاهی است که در کارنامه کیه‌لینی وجود ندارد. درحالی که کیه‌لینی همچنان بازی می‌کند، شانس اینکه بتواند روزی فاتح لیگ‌قهرمانان‌اروپا شود کم است.

کیه‌لینی با یوونتوس یک برنده سریالی در سطح باشگاهی است. زمانی که بانوی پیر 9 قهرمانی پیاپی را در سری‌آ بدست آورد، او یکی از مهره‌های کلیدی تیمش بود. علیرغم شکوه داخلی، باشگاه‌های بارسلونا و رئال‌مادرید مانع قهرمانی او در لیگ‌قهرمانان شدند. کیه‌لینی همراه با یوونتوس دوبار به فینال این رقابت‌ها راه‌یافت، اما هر دو بار مغلوب غول‌های فوتبال اسپانیا شد.

دو – فابیو کاناوارو

کاناوارو

فابیو کاناوارو سومین مدافع ایتالیایی این لیست است. این می‌تواند نشانگر ضعف افتخارات باشگاه‌هایی ایتالیایی (غیر از میلان) در اروپا باشد؛ چرا که لیلیان تورام نیز مدت زیادی از دوران اوج خود را در سری‌آ گذراند.

کاناوارو یک مدافع میانی پرآوازه بود که برای چند باشگاه بزرگ ایتالیایی از جمله ناپولی، اینتر و یوونتوس بازی کرد. کاناوارو سه فصل نیز پیراهن رئال‌مادرید را برتن کرد. قهرمان جام جهانی 2006 و برنده توپ طلا در آن سال، علیرغم بازی در چندین باشگاه بزرگ اروپا هیچگاه فاتح لیگ‌قهرمانان‌اروپا نشد.

یک – بابی مور

مور

بابی مور شاید بهترین مدافع میانی تمام دوران باشد. در حالی که مدافعان رقیب او برای این عنوان، بازیکنانی مانند فرانتس بکن باوئر، پائولو مالدینی و فرانکو بارزی هستند که چندین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده اند، مور حتی یک بار هم نتوانست این افتخار را به‌دست آورد.

مور عضوی از تیم مشهور انگلیس بود که در سال 1966 جام‌جهانی فوتبال را به دست آورد. نماد وستهام که در آن زمان فقط 25 سال داشت، کاپیتان شایسته سه‌شیرها بود. علیرغم موفقیت هایش برای انگلیس، دوران باشگاهی او از نظر افتخارات پربار نبود.

مور نه قهرمان لیگ شد، نه قهرمانی‌ای در اروپا را تجربه کرد. او 16 سال را در باشگاه دوران کودکی خود، وستهام یونایتد، گذراند که توان رقابت با قدرت‌های اروپایی در دهه 1960 را نداشت.

9719