استقلال یک - ذوب آهن صفر/ سه امتیاز به لطف سر یامگا/ فرهاد به 100 رسید

استقلال یک - ذوب آهن صفر/ سه امتیاز به لطف سر یامگا/ فرهاد به 100 رسید

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال با پیروزی یک بر صفر برابر شاگردان تارتار، به روند پیروزی‌های متوالی خود در لیگ بیست ویکم ادامه داد.

به گزارش فوتبالی، در آخرین دیدار از هفته هفدهم لیگ برتر ایران، استقلال امروز (یکشنبه) میزبان ذوب آهن بود که این دیدار با یک گل به نفع شاگردان فرهاد مجیدی تمام شد تا ذوب‌آهن در هر دو بازی رفت و برگشت، شکست بخورد.

با این نتیجه استقلال ۴۱ امتیازی شد و همچنان با سه امتیاز بیشتر از پرسپولیس در صدرجدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گرفت. ذوب آهن هم با ۱۸ امتیاز در رده یازدهم جدول باقی‌ماند.

نیمه نخست

بازی با تمایل بیشتر بازیکنان ذوب آهن به ایجاد موقعیت‌های گلزنی از روی ارسال‌های بلند همراه بود اما در نهایت هیچ یک از دو تیم در خلق موقعیت گل موفق نبودند. چندین کرنر به روی دروازه‌ها ارسال شد اما باز هم خطری دروازه دو تیم را تهدید نکرد.

بالاخره در دقیقه ۳۸، شوت محکم ابراهیم‌زاده از فاصله حدودا ۲۵ متری با واکنش بسیار خوب حسین همراه بود و به این شکل جلوی ورود توپ به دروازه گرفته شد.

در انتهای نیمه اول روزبه چشمه در داخل محوطه جریمه شوت شد که ضربه چکشی این بازیکن در مسیر دروازه حریف، توسط مدافعان ذوب آهن دفع شد.

نیمه دوم

در شروع بازی و در دقیقه ۴۷ محمد خدا بنده‌لو از مقابل محوطه جریمه شوت زد که ضربه خطرناک این بازیکن به تابلوی کنار دروازه برخورد کرد.

دقایقی بعد و در دقیقه ۵۰، توپ ارسالی به روی دروازه حسینی، در شلوغی مقابل پای کاپیتان ذوب آهن قرار گرفت که شوت او با برخورد به پای مدافع استقلال به کرنر رفت.

 کوین یامگاه در دقیقه ۵۴، سانتر سلمانی به روی دروازه با ضربه سر کوین یامگا وارد دروازه حبیب فرعباسی شد و استقلال به گل اول دست یافت.  

یک دقیقه بعد، امیرحسین حسین زاده حرکتی را از وسط زمین شروع کرد و با عبور از چند بازیکن حری، به حبیب فرعباسی رسید که ضربه زمین این بازیکن را دروازه بان ذوب آهن در آغوش گرفت.

در اواسط نیمه ضربه سر سعید باقرپسند روی دیرک افقی دروازه استقلال فرود آمد.

در اواخر این بازی تلاش شاگردان مهدی تارتار برای جبران نتیجه حاصلی نداشت تا استقلال یک بر صفر برنده این مصاف شود.

ترکیب استقلال: 

سید حسین حسینی، صالح حردانی، محمد حسین مرادمند، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا (89- آرمان رمضانی)، زبیر نیک نفس، جعفر سلمانی (64- ابوالفضل جلالیمحمد دانشگر، امیرحسین حسین‌زاده (76- عزیزبک آمانوف)و رودی ژستد (89- ارسلان مطهری)

ترکیب ذوب آهن:

حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی، سیدمحمد قریشی، پویا پورعلی، مسعود ابراهیم زاده، محمدامین درویشی (73- عارف رستمی)، آرمان قاسمی  (82- سجاد آشوری)، سجاد دانایی (73- امیرحسین صدقی)، محمدحسین اسلامی (73- صادق صادقی)، سعید باقرپسند، محمد خدابنده لو

کارت زرد:

استقلال: زبیر نیک نفس (61)، محمد دانشگر (73)

ذوب‌آهن: حامد نورمحمدی (36)

شرح گل:
استقلال یک – ذوب آهن صفر (دقیقه 54: کوین یامگا): پرتاب بلند اوت مرادمند پس از عبور از چند بازیکن، به جعفر سلمانی رسید که ارسال دقیق و دیدنی این بازیکن با ضربه سر کوین یامگا همراه شد و این بازیکن توانست روی اولین فرصت جدی استقلال، تیمش را به گل برساند.

گل اول استقلال به ذوب‌آهن

لحظات حساس

دقیقه 13: یک ارسال به روی دروازه استقلال توسط مدافعین آبی پوش دور شد که توپ پشت محوطه جریمه به محمدامین درویشی رسید و شوت محکم این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 19: حرکت خوب باقرپسند از سمت راست و ارسال و تند و تیز این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه استقلال عبور کرد.

دقیقه 27: کرنر ارسالی بازیکنان ذوب آهن توسط مدافعین استقلال برگشت داده شد که توپ پشت محوطه جریمه به سجاد دانایی رسید و شوت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 28: محمد قریشی که در این بازی با روشی مشابه نادر محمدی بازیکن سابق پیکان ضربات اوت را به روی دروازه ارسال می کرد، این بار نیز پس از یک کله معلق، یک پرتاب بلند دیگر را ارسال کرد که توپ او را استقلالی ها برگشت دادند.

دقیقه 33: یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه استقلال نصیب تیم میهمان شد که ضربه آرمان قاسمی  با اختلاف بسیار زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 35: استقلال در چند ثانیه پشت سر هم، صاحب دو ضربه کرنر متوالی شد که این فرصت با شوت کم جان نیک نفس و آرام گرفتن توپ در دستان فرعباسی به جایی نرسید.

دقیقه 38: شوت سرکش و پای چپ مسعود ابراهیم زاده از پشت محوطه جریمه با واکنش دیدنی حسین حسینی همراه شد و کاپیتان استقلال، ضربه دیدنی کاپیتان ذوب آهن را راهی کرنر کرد.

دقیقه 45+1: استقلال جدی ترین موقعیت خود را در وقت های تلف شده به دست آورد. ضربه کاشته مهدی پور درون محوطه جریمه به روزبه چشمی رسید که شوت او در راه ورود به دروازه، با برخورد به حامد نورمحمدی برگشت داده شد.

دقیقه 47: شوت دیدنی و بیرون پای محمد خدا بنده لو با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت تا ذوبی ها یک موقعیت جدی دیگر را از دست بدهند.

دقیقه 48: شوت محکم جعفر سلمانی از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه 51: ارسال یک ضربه کاشته توسط خدا بنده لو به باقر پسند رسید و شوت این بازیکن پس از برخورد به مدافعین استقلال، از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت و به شکل خطرناکی راهی کرنر شد.

دقیقه 55: حرکت دیدنی امیرحسین حسین زاده که از وسط زمین آغاز شد، با پیش روی این بازیکن همراه گردید و او پس از جا گذاشتن مدافعان حریف، وارد محوطه جریمه ذوب آهن و شوتش را نیز به سمت دروازه میهمان روانه کرد که فرعباسی این توپ را مهار کرد.

دقیقه 56: یک پاس در عمق خوب برای حسین زاده ارسال شد که فرعباسی با خروج از دروازه، مانع از شکل گیری یک موقعیت مهم برای استقلال شد.

دقیقه 63: ارسال دیدنی دانایی از سمت راست به روی دروازه با ضربه سر باقرپسند همراه شد که توپ این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 65: یک ارسال از حسین زاده و از سمت چپ به روی دروازه به ژستد رسید که این بازیکن سعی داشت با یک ضربه دیدنی و نمایشی دروازه ذوب آهن را باز کند که توپ از او عبور کرد.

دقیقه 69: یک ضربه کاشته راه دور برای ذوب آهن به دست آمد که شوت محکم خدا بنده لو به گوشه دروازه را حسینی با یک شیرجه بلند دفع کرد.

دقیقه 71: شوت محکم و راه دور زبیر نیک نفس از کنار دروازه فرعباسی راهی بیرون شد.

دقیقه 84: ارسال یک توپ به درون محوطه جریمه به چشمی رسید که مدافع آبی ها در یک لحظه دچار تعلل در تصمیم گیری شد و در نهایت زیر توپ زد و مانع از خلق موقعیت جدی به روی دروازه تیمش شد.

دقیقه 88: ضربه محکم آشوری به تور کنار دروازه استقلال برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 90+3: فشار ذوب آهن برای زدن گل تساوی ادامه پیدا کرد که شوت محکم خدا بنده لو را حسینی در دو مرحله مهار کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در این صحنه نزدیک بود توپ از زیر بغل حسینی وارد دروازه شود که سنگربان آبی ها مانع از این امر شد.

دقیقه 90+5: یک ارسال تند و تیز به دهانه دروازه استقلال با ضربه آشوری همراه شد که شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90+5: استقلال روی یک ضدحمله صاحب موقعیت شد که شوت ارسلان مطهری را فرعباسی در دو مرحله مهار کرد.

خلاصه دیدار استقلال برابر ذوب‌آهن

۴۱۵۴