لواندوفسکی و ثبت یک رکورد خاص دیگر: کسب 4 جایزه IFFHS در یک سال

لواندوفسکی و ثبت یک رکورد خاص دیگر: کسب 4 جایزه IFFHS در یک سال

پایگاه خبری فوتبالی - مهاجم لهستانی باواریایی‌ها مطابق انتظار تمام جوایز مربوط به مهاجم IFFHS را در سال 2021 میلادی دریافت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های آلمانی و اروپایی، روبرت لواندوفسکی در سال گذشته چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی بهترین گلزن بود و توانست عنوان بهترین بازیکن سال فیفا را نیز از آن خود کند.

ماشین گلزنی بایرن مونیخی‌ها اخیرا هم از دید فدراسیون بین المللی آمار فوتبال IFFHS نیز چهار جایزه مختلف دریافت کرد.

روبرت لواندوفسکی جوایز بهترین بازیکن، بهترین گلزن لیگ‌های معتبر، بهترین گلزن و بهترین گلزن بین‌المللی را نیز به خود اختصاص داد.

از زمان ابداع این جوایز در سال 1987 میلادی، تنها دو بازیکن موفق شده بودند که در یک سال بیش از یک جایزه را تصاحب کنند. لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در سال‌های 2012 و 2014 میلادی به این مهم دست یافته بودند‌؛ اما حتی آن دو ستاره نیز تنها دو جایزه مختلف در یک سال دریافت کرده بودند.

روبرت لواندوفسکی که به نخستین بازیکنی تبدیل شده که این چهار جایزه مختلف را در یک سال برنده می‌شود،در این خصوص گفت: "افتخار بزرگی است که به عنوان نخستین بازیکن به این مهم دست یافته‌ام. از همه برای کمک به من تشکر می‌کنم."

گلزن تیم ملی فوتبال لهستان و باشگاه بایرن مونیخ امسال در مراسم انتخاب برترین‌های فرانس فوتبال نیز جایزه توپ طلا را نیز در رقابتی نزدیک به لیونل مسی آرژانتینی واگذار کرده بود.

9404