5 بازیکن افسانه‌ای فوتبال از نگاه هافبک 30 ساله چلسی

5 بازیکن افسانه‌ای فوتبال از نگاه هافبک 30 ساله چلسی

پایگاه خبری فوتبالی- ستاره باشگاه چلسی، جورجینیو، از نام پنج بازیکن افسانه‌ای که با بازی آن‌ها بزرگ شده است، رونمایی کرد.

به گزارش فوتبالی، این بازیکن  30 ساله در حال حاضر یکی شناخته‌شده‌ترین بازیکنان فوتبال دنیاست، که این موضوع را مدیون موفقیت‌های اخیرش در باشگاه چلسی و کشورش ایتالیاست.

هافبک تیم ملی ایتالیا، در مصاحبه‌ای اختصاصی با سایت رسمی فیفا، نام پنج بازیکنی را که در دوران رشد از آن‌ها الهام گرفته را بیان کرد.

جورجینیو گفت:

"اولین بازیکن برای من رونالدو “Fenomeno” در سال 1998 بود. پس از آن رونالدینیو گائوچو و کاکا آمدند. من تا 13 سالگی در پستی هجومی‌تر بازی می‌کردم.

در 13 سالگی وارد پروژه‌ای شدم که بازیکنان مستعدی که می‌توانستند آینده‌ای در اروپا داشته باشند، به آن ملحق می‌شدند."

جورجینیو یکی از ارکان اصلی قهرمانی سال 2021 چلسی در اروپا بود. او همچنین به تیم ایتالیای تحت هدایت مانچینی کمک کرد تا پس از 52 سال، قهرمان اروپا شود.

ستاره سابق ناپولی با درخشش در لیگ قهرمانان اروپا و یورو 2020 با پیراهن تیم‌های باشگاه و ملی اش، توانست جایزه مرد سال فوتبال اروپا را کسب کند. همچنین در رقابت بهترین بازیکن سال فیفا رتبه پنجم را کسب کرد و به ترکیب منتخب 11 نفره سال راه یافت.

شماره پنج چلسی ادامه داد:

"مائورو برتاچینی، مربی ایتالیایی‌ای که در برزیل بود، به من گفت: «جایگاه تو کمی عقب‌تر است، این پست جاییست که در آن آینده داری».

از آن زمان با هیجان بیشتری شروع به تماشا کردم تا بتوانم از آنها، (آندره آ) پیرلو و ژاوی، نیز یاد بگیرم، که الهام بخش مهمی در زندگی ورزشی من شدند."

جورجینیو در تابستان 2018 از ناپولی به چلسی پیوست. آبی ها برای به‌خدمت‌گیری او 50 میلیون پوند پرداخت کردند.

9719