فولاد یک - پرسپولیس صفر/ سوپرجام روی دستان نکو و شاگردانش/ پرسپولیس قهر با جام در سیرجان

فولاد یک - پرسپولیس صفر/ سوپرجام روی دستان نکو و شاگردانش/ پرسپولیس قهر با جام در سیرجان

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار سوپرجام فوتبال ایران بین پرسپولیس و فولاد با پیروزی و قهرمانی فولادی‌ها به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در این دیدار که در شهر سیرجان بین فولاد، قهرمان جام حذفی و پرسپولیس قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شد، شاگردان جواد نکونام موفق شدند با تک گل کولیبالی که در نیمه اول بازی به ثمر رسید، پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی این جام را شکست داده و فاتح سوپرجام فوتبال ایران شوند.

پرسپولیس با اخراج مهدی شیری در دقیقه 63 و فولاد با اخراج حمید بوحمدان در دقیقه 82، ده نفره تا پایان بازی به کار خود ادامه دادند.

جواد نکونام پس از فتح جام حذفی با فولاد برابر استقلال در تابستان، اکنون با شکست پرسپولیس در دیدار سوپرجام، دومین جام خود در سال 1400 با فولاد خوزستان را به ارمغان آورد.

دوشنبه 18 بهمن

سوپرجام فوتبال ایران

پرسپولیس – فولاد ساعت 17.15

تیم داوری: محمدرضا اکبریان، سعید علی نژادیان، جلیل شعرانی و سید رضا مهدوی

ترکیب پرسپولیس

حامد لک، فرشاد فرجی، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، سعید آقایی، علی شجاعی، رضا اسدی، کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری، حامد پاکدل، مهدی عبدی


ترکیب فولاد

احسان مرادیان، ساسان انصاری، موسی کولیبالی، سینا شاه‌ عباسی، محمدرضا عباسی، محمد آبشک، مصطفی نجاریان، لوسیانو پریرا، حمید بوحمدان، علیرضا کوشکی، وحید حیدریه


شرح گل:

فولاد یک - پرسپولیس صفر (دقیقه 18: موسی کولیبالی): سانتر فولاد از روی نقطه کرنر باعث شد شاگردان نکونام در اولین موقعیت‌شان به گل برسند. ضربه سر کولیبالی پس از برخورد به زمین در میان غفلت خط دفاعی پرسپولیسی‌ها وارد دروازه شد.

ویدیو گل فولاد به پرسپولیس

کارت زرد

فولاد: ساسان انصاری (35)/ محمد آبشک (40)/ سینا شاه‌عباسی (50)/ حمید بوحمدان (66 و 82)/ احسان مرادیان (87)/ مصطفی نجاریان (92)

پرسپولیس: رضا اسدی (35)/ مهدی شیری (43 و 63)

کارت قرمز

فولاد: حمید بوحمدان (82)

پرسپولیس: مهدی شیری (63)

تعویض‌ها

فولاد: محمدرضا خلعتبری به جای محمدرضا عباسی (62)/ آرش رضاوند به جای علیرضا کوشکی (83)/ محمدامین حزباوی به جای مصطفی نجاریان (92)/ احمد عبدالله زاده به جای محمد آبشک (82

پرسپولیس: وحدت هنانوف به جای سیدجلال حسینی (70)/ امید عالیشاه به جای رضا اسدی (70)/ علی نعمتی به جای حامد پاکدل (70)/ منوچهر صفروف به جای علی شجاعی (70)/ علیرضا ابراهیمی به جای فرشاد فرجی (85)

دقایق حساس

26: حرکت خوب فولاد با آبشک که فرصت خوبی را در محوطه جریمه پرسپولیس ایجاد کرد و حامد لک توپ را جمع کرد.

40: پرسپولیس با ضربه سر کمال کامیابی‌نیا به گل رسید اما در شرایطی که او خود را برای برپایی جشن شادی آماده می‌کرد داور پرچم زد تا این تصمیم اعتراض شاگردان یحیی را به همراه داشته باشد.

49: موقعیت فولاد با برخورد شدید شاه عباسی با لک از دست رفت و در این لحظه درگیری میان بازیکنان دو تیم بالا گرفت.

51: فرار سریع عبدی او را در شرایط خوبی قرار داد و او پس از عبور از دروازه‌بان موفق به باز کردن دروازه فولاد نشد.

54: خطرناک ترین موقعیت پرسپولیس به شکل عجیبی گل نشد. سانتر سیدجلال روی پای عبدی نشست و درحالی که مرادیان هم تسلیم شده بود توپ به بیرون رفت.

58: شوت ساسان انصاری از کنار دروازه لک به بیرون رفت.

68: فشار زیاد فولاد  فرصت خوبی را ایجاد کرد و ابتدا کوشکی و در ادامه شاه عباسی موفق به باز کردن دروازه لک نشدند.

74: نفوذ خطرناک و شوت وحید امیری را مرادیان با جاگیری مناسب جمع کرد.

 

7474 / 6641