میثاقیان: نوبتی هم باشد نوبت صعود ایران است

میثاقیان: نوبتی هم باشد نوبت صعود ایران است

پایگاه خبری فوتبالی - اکبر میثاقیان بر این عقیده است اسکوچیچ تیم جاه طلبی ساخته است و اینبار می توانیم به صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی امیدوار باشیم. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، با وجود صعود با اقتدار تیم ملی به جام جهانی 2022 همچنان برخی از بحث های حاشیه ای پیرامون تیم ملی وجود دارد که مصاحبه فرهاد مجیدی هم به آن دامن زد. به همین خاطر بد ندیدیم مصاحبه ای با اکبر میثاقیان یکی از مربیان باتجربه فوتبال باشگاهی داشته باشیم. مربی ای که در ابتدای فصل مربی پدیده بود اما در ادامه مسیر جای خود را به داوود سید عباسی داد. 

*اکبر آقا چه خبر؟ 
خدا رو شکر؛ به نوشهر آمده ام تا چند روزی استراحت کنم.دور از فوتبال. بعد از جدایی از پدیده چند پیشنهاد داشتم اما نظرم بر این است این بار هدایت تیمی را برعهده بگیرم که شرایط برای موفقیت در اختیار داشته باشد. 

*بازی های تیم ملی را دیدید؟ 
بله. بازی های خوبی بود. هم در برابر عراق و هم در برابر امارات. خب تیم ملی به جام جهانی صعود کرد و این برای من خوشحال کننده بود. امیدوارم همان طور که اسکوچیچ هم گفته تیم ملی در دو بازی باقی مانده به با همه توان به میدان برود و حریفان را شکست دهد. 

*نمایش تیم ملی زمانی که در برابر امارات 10 نفره شد، چطور بود؟ 
ما از تیم هایی چون امارات قوی تر هستیم. زمانی که 10 نفره شدیم چند موقعیت خوب دیگر برای گلزنی داشتیم. می توانستیم بیش از یک گل به حریف بزنیم. 

*در این بازی یک بحث حاشیه ای که به میان آمد؛ بازی کردن امید نورافکن به جای سیاوش یزدانی در قلب خط دفاعی بود. نظر شما در  این باره چیست؟ 
خب سرمربی تیم ملی اسکوچیچ است. او بهتر به شرایط تیم آگاه است و او باید در مورد ترکیب تیم تصمیم بگیرد. ما از تمرینات تیم ملی و بازیکنان دور هستیم و نمی توانیم همانند اسکوچیچ برای تیم ملی تصمیم بگیریم و بهترین حرکت احترام به تصمیم اسکوچیچ است. از نظر من سیاوش یزدانی بازیکن بسیار خوبی است. من بازی های او را دیده ام. اما به نظرم چون امید نورافکن چپ پا بود اسکوچیچ تصمیم گرفت از او در کنار محمد حسین کنعانی زادگان استفاده کند. توصیه من به همه بازیکنان این است به دور از قضاوت هایی که می شود در تمرینات با همه توان حاضر شوند و به تصمیمات سرمربی تیم ملی احترام بگذارند. به خصوص در روزهایی که بازی نمی کنند. به این خاطر که این یک اصل در فوتبال است و هر که آنرا رعایت کند موفق می شود. این را هم باید بگویم امید نورافکن هم در بازی با امارات نمایش خوبی داشت. 

*صحبت از این است که اینبار باید به جام جهانی صعود کنیم! 
چه خوب. من هم دوست دارم این اتفاق رخ دهد و نوبتی هم باشد نوبت صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی است. بازیکنان خوبی دارم. هم درون زمین. هم روی نیمکت. اسکوچیچ یک تیم جاه طلب ساخته است. شاید هر تیم دیگری بود بعد از صعود به جام جهانی نمی توانست در بازی با امارات به آن خوبی بازی کند. در گذشته همین که به جام جهانی صعود می کردیم کافی بود اما به نظر من اینبار باید برای صعود از مرحله گروهی بازی کنیم. باید انتظارات را از خود بالا ببریم. حتی اگر این استراتژی ما باشد و به آن نرسیم باز هم خوب است. در فوتبال هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد و ما باید به صعود از مرحله گروهی جام جهانی خوشبین باشیم. به نظر من این تیم شایستگی صعود دارد. البته که باید خوب تدارک ببیند و بازی های دوستانه خوبی داشته باشد. 

*برخی بر این عقیده اند تیم ملی باید برای جام جهانی یک مربی بزرگ تر بخدمت بگیرد. نظر شما در این باره چیست؟ 
من اسکوچیچ را می شناسم. در تیم هایی کار کردم که او هم کار کرده. تیم های ملوان و خونه به خونه. در این دو تیم خیلی از اسکوچیچ به نیکی یاد کردند و اینکه مربی خوبی است. همه مربیان در یک تیم عملکرد خوبی از خود به جا می گذارند و اسمی می شوند. بازیکنان هم همین طور هستند. با نمایش خوبی که اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران داشت به طور حتم در آینده در جایگاه های بالاتری قرار خواهد گرفت. این مسیر در فوتبال هم برای مربی رخ می دهد و هم بازیکن. به نظر من عقلانی ترین تصمیم ادامه همکاری با اسکوچیچ است. اصلا مگر قرار است اتفاقی غیر از این رخ دهد. هیچ عقل سلیمی راضی به تغییر در کادر فنی نمی شود. یکی از حسن های اسکوچیچ این است که به جنگ به منتقدین نمی پردازد و کار خود را پیش می برد. اکنون بهترین مربی جهان هم سرمربی تیم ملی شود برخی به او نقد می کنند. 

*و حرفی باقی نمانده ... 
نه خدا را شکر؛ همه چیز خوب است و صعود تیم ملی به جام جهانی اتفاق خوبی بود. من هم دوست دارم به فوتبال برگردم اما امیدوارم این بار رهبری یک تیم را در شرایط ایده آل قبول کنم.

1470