پیش بازی هفته هشتم لیگ برتر فوتبال بانوان/ از دربی اصفهان تا رقبای کم‌خطر مدعیان

پیش بازی هفته هشتم لیگ برتر فوتبال بانوان/ از دربی اصفهان تا رقبای کم‌خطر مدعیان

پایگاه خبری فوتبالی- هشتیمن هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان از ساعت 13 روز جمعه، با 6 دیدار همزمان برگزار خواهد شد. هفته‌ای که در خود دربی اصفهان را جای داده و علاوه بر یک دوئل میان جدولی، رقبای کم‌خطری برای مدعیان تدارک دیده است.

به گزارش فوتبالی، پس از حضور تیم ملی فوتبال زنان ایران در تورنمنت جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا و یک ماه وقفه در لیگ برتر، این رقابت‌ها با برگزاری 6 دیدار همزمان در هفته هشتم از ساعت 13 روز جمعه، 15 بهمن ماه، از سر گرفته خواهد شد تا چهاردهمین دوره جام کوثر دوباره تب و تاب خاصی به خود ببیند.

سارگل بوشهر-شهرداری سیرجان/ خطر طوفان سبز در بوشهر

تقابل یکی از ضعیف‌ترین تیم‌ها با قدرت بلامنازع و مدافع عنوان قهرمانی روی کاغذ با برد شهرداری‌چی ها پیش‌بینی می‌شود. سارگل این روزها درگیر مشکلات مالی و حمایتی بسیاری است و زمزمه‌هایی مبنی بر انصراف از ادامه لیگ نیز حول این تیم به گوش می‌رسد. در سوی مقابل شاگردان مریم جهان نجاتی برای بقا در کورس بالای جدولی‌ها به چیزی جز پیروزی در این دیدار فکر نمی‌کنند. شهرداری سیرجان با 16 امتیاز و یک بازی کمتر در رده سوم قرار دارد و سارگل هم با یک امتیاز به جایگاه یازدهم تکیه زده است.

کیان نیشابور-ملوان بندرانزلی/ پذیرایی سرزمین فیروزه از قوی سپید

دو تیم در وقفه پیش آمده لیگ روی تمرینات متمرکز بودند و خود را به آمادگی بالایی رسانده‌اند. کیانی‌ها از دیگر تیم‌های کم برخوردار لیگ هستند و هر روز با توییتی از سوی نمایندگان خود در مجلس و کش و قوس انصراف و بقا در لیگ مواجه اند. دختران سرزمین فیروزه از 7 بازی قبل، 3 امتیاز کسب کرده‌اند و در رده دهم حضور دارند. در سوی مقابل قوی سپید انزلی پس از یک وقفه به موقع، آماده پرواز به سمت بالای جدول است. شاگردان معصومه جهان‌چی با کسب پیروزی در این دیدار خارج از خانه می‌توانند به رده چهارم صعود کنند و امتیازات بیشتری به جمع 11 امتیاز پیشین خود بیفزایند.

پالایش گاز ایلام-همیاری ارومیه/ فرصت ویژه پالایش برای شروعی مقتدرانه

دو تیم که نماینده‌ای در لیست 23 نفره مریم ایراندوست برای حضور در هند نداشتند، فرصت تمرین با 100 درصد بازیکنان را غنیمت شمردند و مصدومین هم به تمرینات گروهی اضافه شده‌اند تا همه چیز آماده یک نبرد مهیج باشد. سه برد به سود دختران ایلام و یک تساوی، نتایج 4 تقابل اخیر دو تیم بوده و باید دید که ایلامی‌ها بازهم به بهترین شکل از امتیاز میزبانی بهره خواهند برد یا خیر. پالایش اکنون با 8 امتیاز رده هشتم جدول را از آن خود کرده و همیاری ارومیه با یک بازی کمتر 4 امتیازی است و در رده نهم حضور دارد.

سپاهان اصفهان-ذوب آهن اصفهان/ "د" مثل دربی

گل سرسبد بازی‌های این هفته در دیار زاینده‌روز میان دوقطب فوتبال اصفهان برگزار خواهدشد. سپاهانی‌ها با 18 امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم اند و ذوبی‌ها با 15 امتیاز چهارم‌اند. دو تیم که بازیکنان ملی پوش بسیاری داشته‌اند با خستگی تورنمنت آسیایی و ابتلای کرونای هندی ملی‌پوشان مواجه اند. دیگر نکته حائز اهمیت این دیدار پیرامون سمیه شهبازی، سرمربی ذوبی‌ها، است که روز گذشته در سوگ از دست دادن پدر خود داغدار شد و ممکن است در کنار بازیکنانش حضور نداشته باشد. همواره دربی اصفهان فارغ از جنس ورزشکاران و رشته‌های ورزشی جذابیت خاص خود را دارد. 2 تساوی و 4 پیروزی به سود سپاهان، حاصل 6 تقابل اخیر دو تیم اصفهانی بوده و باید دید که گاندوها به طلسم شکست‌ناپذیری طلایی پوشان پایان خواهند داد؟

هیأت فوتبال البرز-زارع باتری سنندج/ دوئل 6 امتیازی در میانه جدول

وضعیت دو تیم در جدول رده‌بندی، این دیدار را بسیار حساس کرده. البرزی‌ها با 11 امتیاز و تفاضل گل مثبت 4 در رده پنجم حضور دارند و در سمت مقابل نماینده کردستان با همین تعداد امتیاز و تفاضل منفی یک پشت سر رقیب فردای خود قرار دارد. پیروزی در این دیدار 6 امتیازی می‌تواند جایگاه هریک از دو تیم را دستخوش تغییراتی کند. زارع باتری با داشتن دو ملی پوش با نام های غزاله بنی طالبی و زهره جلالی خارج از خانه به مصاف سارا قمی و رفقایش در البرز خواهد رفت و باید دید که نتیجه تقابل البرزی‌های احیا شده که در 5 دیدار گذشته متحمل باختی نشده‌اند، و زارع باتری با چه نتیجه‌ای به پایان خواهد رسید؟

خاتون بم-ملی پوشان شهرکرد/ خوراک به موقع برای شیرهای بم

صدرنشین و پرافتخارترین تیم لیگ برتر فوتبال ایران، بیشترین نماینده در جمع تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا را داشت به گونه‌ای که ترکیب اصلی این تیم شاکله تیم ملی را نیز تشکیل می‌دهد.

خاتون که پس از ناکامی در فصل قبل، کمر به قهرمانی در فصل جاری بسته بی‌رحمانه رقبا را از دم تیغ می‌گذراند و بعید به نظر می‌رسد که تیم ته جدولی ملی‌پوشان با یک امتیاز، حریف دردسر سازی برای شاگردان مرضیه جعفری باشد. آنچه مشخص است صدرنشین علاوه بر سه امتیاز بازی فردا، نیم نگاهی هم به شمار گل‌های زده خود دارد تا آوراژ گل را بالا ببرد و در روز مبادا مشکلی از این حیث هم نداشته باشد.

1377