فغانپور: اساسنامه فدراسیون فوتبال بدون تصویب مجلس اعتباری ندارد/ بحث تعلیق یک مغلطه است

فغانپور: اساسنامه فدراسیون فوتبال بدون تصویب مجلس اعتباری ندارد/ بحث تعلیق یک مغلطه است

پایگاه خبری فوتبالی - مسئول سابق امور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: اساسنامه تا زمان به تصویب نرسیدن در مجلس شورای اسلامی، اعتبار ندارد و مدت زمان اعتبار موقتش هم فقط یک‌ سال است که ۱۰ اسفند به پایان می‌رسد.

به گزارش فوتبالی، صفی الله فغانپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره مسائل اخیر مربوط به اساسنامه فدراسیون اظهار داشت: در خصوص مسائل این روزهای فدراسیون و در پاسخ به مصاحبه بعضی از دوستان چند نکته مهم را به استحضار مردم شریف می‌رسانم. برخی دوستان شأن و جایگاه معنوی دارند و تخصص‌شان هم در حوزه فرهنگی است. به همین دلیل بهتر است به امور فرهنگی که نیاز مبرم امروز جامعه و جوانان است بپردازند. آنها نباید در مسائلی که تخصص ندارند و جزء وظایف اداری‌شان هم نیست، دخالت کنند. نباید اجازه بدهند دیگران از جایگاه معنوی‌شان سوء استفاده کرده، آنها را جلو بیندازند‌ و به این طریق پشت سرشان سنگر بگیرند.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که اکنون در دهه فجر و در آستانه چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. در این ۴۲ سال ملت ایران مقتدرانه ایستادگی و مقاوت کرده و هیچگاه مقابل نهادها و سازمانهای جهانی متوسل به دروغ، سندسازی و گزارش‌های خلاف واقع نشده چرا که ملتی دارای پشتوانه فرهنگی کهن، استدلال و منطق قوی هستیم. تیم ملی فوتبال هم متعلق به همه مردم و مایه افتخار و سربلندی ملت ماست. هیچ کس نمی‌تواند موفقیت‌های این تیم را برای خود مصادره کند. من هم اگر حرفی می زنم، از سر دلسوزی و بخاطر کشورم هست که می‌گویم باید در همه زمینه ها باید اقتدار ملی را حفظ کنیم.

مسئول سابق امور حقوقی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: با اتفاقی که برای دو تیم محبوب و پر طرفدار کشور، استقلال و پرسپولیس پیش آمد، کاری کردند تا از آسیا حذف شوند. آبروی کشور را برده و ما را در مجامع بین المللی، متهم به دروغگویی کردند. امیدوارم این اتفاق برای فدراسیون تکرار نشود. در ماده ۸۷ اساسنامه جدید فدراسیون و در تعریف این مجموعه آمده است «شکل حقوقی موقت». این ماده دارای ۲ بند است. در بند اول آمده است فدراسیون بعد از انتخابات اسفند ۹۹ یک سال فرصت دارد اساسنامه را تصویب و قانونی کند.

فغانپور اضافه کرد: طبق بند دوم ماده ۸۷ هم، اساسنامه باید به تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی برسد. دوستان گفته‌اند فیفا بابت اساسنامه به فدراسیون تبریک گفت. ما هم می‌گوییم مبارک‌تان باشد ولی درباره ماده مذکور که به تصویب مجمع عمومی فدراسیون رسیده، می‌خواهید چه کنید؟ طبق ماده ۸۷ اساسنامه تا زمان به تصویب نرسیدن در مجلس شورای اسلامی، اعتبار ندارد و مدت زمان این اعتبار موقت هم فقط یک‌ سال است. ۱۰ اسفند اعتبار اساسنامه به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: اکنون اصلا بحث تعلیق مطرح نیست و تیم ملی هم محل بحث نیست. بحث بر سر اعتبار و عدم اعتبار اساسنامه فدراسیون است. از دوستان تقاضا می‌کنم مغلطه نکرده و بی جهت پای تعلیق و تیم ملی را وسط نکشند. بلکه صادقانه و شفاف به سوالات و ابهامات پاسخ داده و از اتهام زدن و تهدید کردن هم پرهیز کنند.

1470