بنیادی‌فر به صورت شخصی در دوره آموزشی VAR شرکت کرد!

بنیادی‌فر به صورت شخصی در دوره آموزشی VAR شرکت کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- داور بین‌المللی فوتبال ایران در یک دوره کلاس آموزشی کمک داور ویدیویی که در کشور امارات برگزار شد شرکت کرد.

به گزارش فوتبالی، موعود بنیادی‌فر چندی پیش عازم کشور امارات شد تا در یک دوره کلاس آموزشی و دانش افزایی به مدت یکهفته با موضوع کمک داور ویدیویی، شرکت کند. ظاهرا خود بنیادی فر به صورت شخصی در این کلاس شرکت کرده و هزینه ها هم بر عهده خودش بوده است!

داور بین المللی فوتبال ایران در حالی به یک سفر یک هفته‌ای در امارات رفت تا در این کلاس شرکت کند که فوتبال ایران هنوز از داشتن این تکنولوژی در حوزه فوتبال بی بهره است و لیگ برتر ایران بدون کمک داور ویدیویی برگزار می شود.  با این وجود آن‌چه در لیگ برتر و دوره بیست و یکم آن اتفاق افتاده است، به وضوح نشان می‌دهد که فوتبال ایران به شکلی کاملا جدی به کمک داور ویدیویی نیاز دارد. اعتراض‌ها به عملکرد داوری در این فصل از لیگ برتر به اوج رسیده‌اند و عملکرد داورها هم با توجه به اشتباهاتی که داشتند و محرومیت هایی که برای آنها در نظر گرفته شد، در حد انتظار نبوده است. شاید این تکنولوژی در نگاه اول گران‌قیمت به نظر برسد اما تاثیرات مثبت آن برای فوتبال ایران انکارنشدنی است. هر چند فدراسیون فوتبال در تلاش است با تشکیل کارگروهی که شکل گرفته این تکنولوژی را وارد کشور کند اما تاکنون به دلیل مشکلات مالی و همچنین تحریم هایی که وجود داشته از داشتن این تکنولوژی بی بهره بود.

در هر حال داوران ایرانی اگر در دوره های وی ای آر شرکت نکنند، نمی توانند در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی و جام ملتها و حتی ای اف سی کاپ و رده های سنی نوجوانان، جوانان و زیر 23 سال آسیا در مراحل مقدماتی و نهایی قضاوت کنند!

7655