تارتار: ار حضور طارمی در ترکیب اصلی تعجب کردم/ حفظ نکردن اسکوچیچ تصمیم اشتباهی است

تارتار: ار حضور طارمی در ترکیب اصلی تعجب کردم/ حفظ نکردن اسکوچیچ تصمیم اشتباهی است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ذوب‌آهن گفت: امیر عابدزاده واقعا عملکرد خوبی داشت و در دروازه تیم ملی درخشید.

به گزارش فوتبالی، مهدی تارتار سرمربی تیم ذوب آهن در خصوص دیدار تیم ایران مقابل عراق و کسب پیروزی گفت: تیم ملی نمایش شایسته‌ای داشت و موقعیت‌های زیادی را هم خلق کرد. این نمایش و این نتیجه واقعا جای تبریک دارد. ما سه بازی متوالی است که عراق را شکست دادیم و شاید خیلی‌ها فکر کنند این نتیجه عادی است اما اینطور نیست و واقعا کار بزرگی انجام شده و باید به همه کادرفنی و کادر بازیکنان تبریک بگوییم و بابت خوشحالی طرفداران فوتبال از آنها تشکر کنیم.

 تارتار در مورد گلزنی طارمی عنوان کرد: وقتی فهمیدم طارمی در ترکیب اصلی است، کمی تعجب کردم چون او مسیر سختی را طی کرده بود و با تیم هم تمرین نداشت اما به هر حال اسکوچیچ در غیاب آزمون ریسک نکرد و این جزو اختیارات اوست که ترکیب تیمش را بچیند. برای ما اهالی فوتبال که از اولین بازی‌های طارمی تا حالا را یادمان هست، جای خوشحالی دارد که پیشرفت او را ببینیم. در لحظه کنترل توپ، او او درخشان ظاهر شد و ضربه آخر را هم بی نقص زد.

 سرمربی ذوب آهن درباره فهرست نفرات تیم ملی نظرش را به این شکل توضیح داد: من فکر می‌کنم فوتبال ما انقدر نفرات باکیفیت دارد که حتی اگر 23 نفر اصلی را کنار بگذریم، با 23 نفر جایگزین هم میتوانیم به جام جهانی برویم. مثلا در خط حمله ببینید اگر طارمی و آزمون به دلیل کرونا و مسافرت در ترکیب نبودند، جایگزین آنها کریم انصاری‌فرد، مهدی قایدی و کاوه رضایی، همگی در سطح بالایی هستند. در خط دروازه هم به همین صورت و حالا با خروج علیرضا بیرانوند که برایش آرزوی سلامتی دارم هم ما مشکلی نداریم. این واقعا جای خوشحالی دارد.

او در مورد حضور امیر عابدزاده و لحظات احساسی به وجود آمده پس از بازی در کنار پدرش اظهار داشت: ویدیویی که امیر عابدزاده به سمت احمدرضا رفت واقعا احساسی بود و وقتی این صحنه را دیدم گفتم دم امیر گرم که قدرشناس است و در این لحظه خوشحالی، پدرش را به یادش آورده است. امیر واقعا عملکرد خوبی داشت و در دروازه تیم ملی درخشید. امیر عابدزاده سرمایه اجتماعی خوبی را همراه خود دارد که به او کمک می‌کند و خودش هم تلاش زیادی انجام داده تا به آمادگی فعلی برسد اما نباید سایر دروازه‌بان‌های تیم ملی را هم فراموش کنیم.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا اسکوچیچ برای جام جهانی باید حفظ شود یا خیر؟ گفت: اسکوچیچ تا الان بی نقص بوده و هیچ باختی را نداشته. تیمش هم خوب بازی می‌کند و هیچ ایرادی به او وارد نیست. اینکه چه کسی را دعوت می‌کند و چه کسی را نه، در حیطه اختیار اوست و بقیه فقط می‌توانند نظر بدهند. به نظر من اگر اسکوچیچ برای جام جهانی حفظ نشود، تصمیم اشتباهی است و ما مزد زحمات او را نداده‌ایم. کسی که توانسته این صعود را رقم بزند و تا الان 13 برد بیاورد، چرا باید جای خود را به کسی دیگر بدهد؟

 تارتار در پایان راجع به شانس صعود تیم ملی به مرحله بعدی جام جهانی عنوان کرد: یادم می‌آید حتی جام جهانی 1998 و 2006 هم خیلی‌ها از صعود صحبت می‌کردند و اصلا جام جهانی آلمان که پیش فرض سازمان تربیت بدنی هم روی صعود گذاشته شده بود که دیدیم این نظر چه آسیبی به فوتبال ایران زد. ما باید قبول کنیم که یک تیم آسیایی هستیم و البته قبول دارم که در این سالها از نظر نیروی انسانی نسبت به یک دهه قبل بهتر شده‌ایم و شاید حتی بهترین تیم آسیا هم باشیم. اما صعود از مرحله گروهی در تورنمنتی که سه بازی دارید، بستگی به این دارد که چگونه آماده تورنمنت شوید و حریفان شما چه تیم‌هایی هستند و بازیکنان با چه آمادگی از باشگاه به تیم ملی می‌آیند. ممکن است ما از سید یک با برزیل و از سید دو با آلمان هم‌گروه شویم؛ در چنین شرایطی شانس صعود وجود دارد؟

 وی افزود: به نظر من مهم‌ترین نکته در سه دوره اخیر این بوده که ایران همیشه در جام جهانی حضور داشته است. حالا اگر در آخرین دوره‌ای که جام جهانی 32 تیمی برگزار می‌شود، صعود کنیم، اتفاق خوبی است. شاید حتی پتانسیل این را هم داشته باشیم اما اگر صعود نکنیم هم شکست فوتبال ایران نیست. امیدوارم برای فیفادی‌های بعد از مقدماتی جام جهانی برنامه ریزی خوبی انجام شود و باتوجه به گروه‌بندی جام جهانی، اردوها و بازی‌های دوستانه خوبی در دستور کار باشد تا بتوانیم با آمادگی کامل وارد جام جهانی شویم.

۴۱۵۴