گزارش ویژه/ کنعانی‌زادگان، سورپرایز اسکوچیچ در فهرست جدید تیم ملی/ چرا خط نخورد؟

گزارش ویژه/ کنعانی‌زادگان، سورپرایز اسکوچیچ در فهرست جدید تیم ملی/ چرا خط نخورد؟

پایگاه خبری فوتبالی- علیرغم برخی گمانه‌زنی‌ها درباره عدم دعوت از محمدحسین کنعانی‌زادگان به اردوی تیم ملی، دراگان اسکوچیچ این بازیکن را برای دو بازی مقابل عراق و امارات، به تیم ملی دعوت کرده است. 

به گزارش فوتبالی، با توجه به حواشی به وجود آمده درباره این بازیکن و ماجرای اتوبوس تیم ملی که حتما در جریانش هستید و صحبتهای رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه مسائل اخلاقی خط قرمز تیم ملی است، به نظر می‌رسید که مدافع تیم الاهلی جایی در تیم ملی نداشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی بانوان گفته بود:" نظم و اخلاق برای ما مهم‌تر از همه چیز است. به اسکوچیچ هم گفته‌ایم فدراسیون فوتبال  بی‌نظمی و بی‌اخلاقی را برنمی‌تابد، هر کسی در هر جایگاهی که می خواهد باشد. فوتبال جایی است که  باید اسطوره‌سازی شود. ستاره بی‌اخلاق و بی‌نظم هیچ دردی دوا نمی‌کند و به درد خودش هم نمی‌خورد. پس امروز  نظم و انضباط، ادب و حفظ حرمت خط  قرمز ماست. هر کسی در هر جایگاهی نمی‌تواند این را قبول کند، تیم ملی را ترک کند. حفظ و حرمت بزرگان برای ما مهم است وگرنه نتایج می آیند و می روند. فدراسیون فوتبال با بی نظمی مماشات و کوتاهی نمی کند. حتی اگر بهترین بازیکن دنیا هم باشد، جایی در تیم ملی نخواهد داشت."

طبیعتا همه از صحبتهای رئیس فدراسیون فوتبال اینگونه برداشت کردند که کنعانی‌زادگان مخاطب حرفهای عزیزی خادم بوده و احتمالا به همین دلیل بود که خورشیدی سرپرست تیم ملی به برخی خبرنگاران اعلام کرد که به احتمال زیاد، مدافع تیم ملی جایی در اردوی جدید نخواهد داشت. البته هر کس صحبتهای عزیزی خادم را شنید کاملا متوجه شد که منظور او کنعانی  زادگان بوده و البته در اردوی پیش روی تیم ملی حضور نخواهد داشت. 

اسکوچیچ گفته تا اثبات اتهام خطش نمی زند

در هر حال ظاهرا دراگان اسکوچیچ به فدراسیون فوتبال اعلام کرده که به کنعانی زادگان نیاز دارد و تا زمانی که اتهامش ثابت نشود، او می تواند در اردوی تیم ملی باشد. آنطور که خورشیدی گفته برای کنعانی زادگان پرونده ای در کمیته اخلاق تشکیل شده و حتی نماینده این بازیکن هم به کمیته اخلاق رفته و دفاعیاتی هم مطرح کرده است. اینکه صدای کنعانی  زادگان نبوده و تقلید صدا بوده و صدا را قطع و وصل کرده اند و فایل ساختگی است! البته کمیته اخلاق گفته پرونده باز است اما ظاهرا تا اثبات اتهام و یا تبرئه شدن کنعانی زادگان، مدافع تیم ملی منعی برای حضور در اردوی تیم ملی ندارد. 

به همین دلیل هم احتمالا کنعانی‌زادگان تا زمانی که تکلیف پرونده‌اش در کمیته اخلاق مشخص شود، مشکلی برای همراهی تیم ملی نخواهد داشت اما در هر حال اتفاقی که افتاده یعنی دعوت از کنعانی زادگان باعث انتقادهای گسترده ای در فضای مجازی از اسکوچیچ شده است. شاید اگر حداقل در این اردو کنعانی زادگان حضور پیدا نمی‌کرد، وضعیت کمی بهتر بود. در هر حال فعلا کنعانی زادگان خط نخورده و باید دید در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد.

7655